جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که بخش مهمی از مردم هنوز با دستاوردهای عظیم انقلاب آشنایی کافی ندارند، تصریح کرد: این وظیفه مبلغان دینی و روحانیان است که درتریبون های تبلیغی خود این دستاوردها را به خوبی تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست مبلغان دینی مرکز استان با تبریک ماه ربیع الاول، به مناسبت های این ماه اشاره کرد و گفت: آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) و همچنین میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام از جمله مهم ترین مناسبت های این ماه با فضیلت است.

وی بر ضرورت ترویج و گسترش سیره نبوی در جامعه تأکید کرد و افزود: مبلغان دینی باید در خطابه ها و منابر خود بیشتر به تبیین و تشریح سیره عملی نبی مکرم اسلام برای مردم به ویژه نسل جوان بپردازند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که سیره نبوی سرشار از ارزش های انسانی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه بشری از این ارزش ها بهره مند شود به طور حتم جهان بشریت به سوی نور و روشنایی حرکت خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آن چیزی که امروز برخی کشورهای مدعی حقوق بشر از آن سخن می گویند پیامبر گرامی اسلام(ص) هزاران سال پیش مروج و مبلغ آنها در جامعه اسلامی بوده اند، تصریح کرد: امروز فرصت آن رسیده تا جامعه بشری برای برون رفت از مشکلات و بحران های اخلاقی و انسانی به سیره آن حضرت رجوع کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و محوری مبلغان دینی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان از همه ظرفیت های تبلیغی خود به منظور تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب استفاده کنند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه دشمنان نظام به صورت شبانه روزی در شبکه های مجازی و ماهواره ای با تبلیغات دروغین تلاش می کنند دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرند، بیان داشت: خدمات چهل ساله انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بخش مهمی از مردم هنوز با دستاوردهای عظیم انقلاب آشنایی کافی ندارند، تصریح کرد: این وظیفه مبلغان دینی و روحانیان است که درتریبون های تبلیغی خود این دستاوردها را به خوبی تشریح کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه امروز شبکه های مجازی در دسترس عموم مردم قرار گرفته و در عین حال که می تواند محاسنی داشته باشد اما قدرت تخریب بالایی دارند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید ثابت کنند که منبر و خطابه رسانه ای فراگیر تر از همه رسانه های دیگر جهان است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تعامل و ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با مردم باید بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: باید با ارتباط سازنده با مردم شبهات آنها در مورد مسائل مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را رفع کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغات دروغین عناصر ضد انقلاب در شبکه های مجازی و ماهواره ای موجب ایجاد سؤالات و شبهات بسیاری در ذهن مردم به ویژه نسل جوان شده است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با تعامل سازنده با مردم به این سؤالات و شبهات مطرح شده پاسخ مستدل دهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha