شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
يزدانشهر

حوزه/ رئیس هیات امنا مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)‌یزدانشهر گفت: مشکلات اخیر جامعه ما بخاطر جدا شدن از فضای معنویت است و هر چه بیشتر برای امور مادی تلاش کنیم کار سخت تر می شود باید به معنویات برگردیم و روی این اصل تاکید زیادی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاري«حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع انس با نماز شب با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی ناطق، رئیس هیات امنا مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)‌یزدانشهر با حضور اساتيد، كادر و طلاب اين مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام ناطق در اين نشست گفت: جامعه امروز ما دچار یک خلاء معنوی شده است چون تمام وقتمان را مشغول به مادیات هستیم و این یک آفت است، اگر همه بر روی مساله اقتصادی تکیه کنند و از معنویات دور شوند مسائل اقتصادی خراب می شود.

وی ادامه داد: امروزه یک خلا معنوی در جامعه احساس می شود 8 سال دفاع مقدس سرشار از معنویت بود مشکلات اخیر جامعه ما بخاطر جدا شدن از فضای معنویت است و هر چه بیشتر برای امور مادی تلاش کنیم کار سخت تر می شود باید به معنویات برگردیم و روی این اصل تاکید زیادی داشته باشیم.

حجت الاسلام ناطق افزود: در سوره جمعه، آیه10 در زمینه نماز جمعه آمده است فَإِذَا قُضِيَتِ الصَّلَوةُ فَانتَشِرُواْ فىِ الْأَرْضِ وَ ابْتَغُواْ مِن فَضْلِ اللَّهِ وَ اذْكُرُواْ اللَّهَ كَثِيرًا لَّعَلَّكمُ‏ تُفْلِحُونَ. و چون نماز پايان گيرد، در زمين پراكنده شويد و از فضل و رزق خدا جويا شويد و خدا را بسيار ياد كنيد تا رستگار شويد.

وی اظهار اشت: نماز جمعه یک فضای معنوی است و در آن فضای معنوی قرار گرفته اید ، نماز جمعه که تمام شد به خانه هایتان برگردید و به دنبال مسائل اقتصادی بروید. از غروب شب جمعه تا قبل از ظهر جمعه استخاره نکنید، مسافرت نروید، منزل جابه جا نکنید برای اینکه برای رفتن به نماز جمعه آماده شوید. شب جمعه و صبح جمعه ساعت خوبی برای مسافرت و کارهای متفرقه نیست و نماز جمعه که تمام شد به دنبال کارهایتان بروید.

حجت الاسلام ناطق تصریح کرد: اگر بخواهید به حقایق قرآن دست پیدا کنید و ظرفیت روحی تان بالا رود، نماز شب بخوانید. گام هایی که شبانه به سوی خدا برداشته می شود محکم واستوارتر است. در روز و جلوی روی مردم ممکن است گاهی ریا، هوای نفس، شیطان و... در کار باشد اما در گوشه خلوت و با خدا گفتار استوارتر است، در روز، گرفتاری های زیادی وجود دارد اما در شب از این گرفتاری ها فارغ هستید.  

رئیس هیات امنا مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)‌یزدانشهر یادآور شد: در شب معراج ، پیامبر اکرم(ص) به خداوند عرض کرد: امشب شب خوبی بود چه کنم که دوباره معراج برایم اتفاق بیفتد خداوند جواب داد: المصلی یناجی ربه، وقتی که مومن وضو می گیرد هیچ واسطه ای بین او و خداوند نیست با خداوند نجوا می کند. مگر معراج غیر این بود نجوای بین خداوند و بنده. هر وقت می خواهی به معراج روی نماز بخوان، خداوند را یاد کنید او را صدا بزنید، خدا و قرب خدا را از خودش بخواهید.

وی اظهار داشت: در سوره اسراء آمده است: (و من الّیل فتهجّد به نافلهً لک عسی اّن یّبْعثک ربّک مقاماً محموداً) ای پیامبر، ‌بخشی از شب را ،شب زنده داری کن و نافله بخوان امید است که خداوند به تو مقام محمود دهد. مقام محمود، شفاعت کبری است. فردای قیامت 124هزار پیامبر نیاز به شفاعت پیامبر(ص) دارند .

حجت الاسلام ناطق گفت: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: از زمانی که پیغمبر(ص) فرمودند نماز شب نور است هرگز نماز شب من ترک نشد حتی شب لیله الهریر، «شبی که جنگ صفین در آن شب رخ داده بود و صد وپنجاه هزار نفر در آن شب از دو طرف کشته شد و مردم مانند گرگ زیر شمشیرها زوزه می کشیدند برای همین به آن شب لیله الهریر نام نهادند» همانطور که شمشیر می زدم نماز شبم را خواندم،  هر کس نماز شب بخواند به میزان نماز شبش می تواند شفیع باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha