چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجاب و عفاف

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که حجاب‌ مسئله‌ای ‌نیست‌ که‌ در بعضی‌ موارد ‌فقط ‌با یک‌ تذکر حل‌ شود‌، این‌ مسئله ‌باید از زیر بنا‌ بررسی‌ شود، گفت: راه حل ‌این مسئله‌ حیاست، اما نباید حیا را با خجالت یکسان دانست. چرا که ‌‌حیا صفتی‌ اختیاری ‌است.

به گزارشخبرگزاري حوزه از اصفهان، حجت ‌الاسلام‌ ‌دادخواه، در نشست اخلاقی ‌طلاب‌ مدرسه علمیه‌ خواهران‌ کوثر تیران، گناه‌ و خصوصا‌ مسئله رعایت نکردن حجاب‌ را یکی‌ از دردهای ‌امروزه‌ جامعه‌ دانست و‌ در این‌ رابطه به سخنی از پیامبر(ص) اشاره  کرد و گفت: رسول خدا(ص) نافرمانی‌، تکاثر، ناسپاسی  را از درد های اجتماع نام بردند.

وی ‌در ادامه با بیان این که حجاب‌ مسئله‌ای ‌نیست‌ که‌ در بعضی‌ موارد ‌فقط ‌با یک‌ تذکر حل‌ شود‌، این‌ مسئله ‌باید از زیر بنا‌ بررسی‌ شود، افزود: راه حل ‌این مسئله‌ حیاست، اما نباید حیا را با خجالت یکسان دانست. چرا که ‌‌حیا صفتی‌ اختیاری ‌است.

استاد حوزه ‌اظهار کرد: حیاء در گناه، حیاء در کرامت، حیاء در تقصیر و کوتاهی، حیاء در هیبت ‌و بزرگی ‌با آمدن ‌نام ‌خداوند‌ از اقسام حیاء می باشند، که برای ‌کسب این صفت پسندیده باید‌ به ‌اهل ‌بیت(ع) توسل پیدا کرد و در درگاه خداوند تواضع‌‌ داشت.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha