جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه کامیاران

​حوزه/امام جمعه کامیاران گفت: بسيجيان عزيزي كه در صحنه هاي سياسي، فرهنگی، اجتماعی و... حضوری حماسي دارند ثابت نموده اند كه لياقت فرزندي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري را دارند، لذا باید گفت که انسجام، قوام و ارزش بسيجي به انجام فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی اشرف باباییان شب گذشته در جمع تعدادی از بسیجیان شهرستان کامیاران ضمن تبریک هفته وحدت و هفته بسیج، اظهار داشت: بسیج کلمه ای مقدس است و هر کسی لیاقت بسیجی بودن را ندارد.

امام جمعه کامیاران گفت: بسیج یک نهاد مردمی است و نباید این نهاد را صرفا یک نهاد نظامی تعریف کرد، زیرا اهداف و وظایف بسیجیان در کشور بسیار گسترده است.

وی در ادامه سخنان خود به برخی از اهداف بسیجیان اشاره کرد و بیان داشت: اولین و شاید مهمترین وظیفه بسیج، محقق کردن فرمایشات امام راحل دال بر تشکیل هسته های حزب اللهی و ارتش 20 میلیونی باشد.

حجت الاسلام باباییان با اشاره به اینکه ایجاد توانایی ها و آمادگی های مورد نیاز در بحث دفاعی از دیگر اهداف تشکیل بسیج می باشد، اظهار داشت: امروز بسیج به عنوان یک نیروی خودجوش و مردمی وظیفه دفاع از کوی و برزن جامعه را برعهده دارد.

امام جمعه کامیاران ادامه داد: یکی دیگر از اهداف تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) ایجاد توانایی های ضروری رزمی و دفاعی در نیروهای بسیجی برای شرکت در عملیات های نظامی کلاسیک و کلان است.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: در بعد اجتماعی نیز وظایف بسیجیان بسیار گسترده است، در حوادث و بلایای طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش سوزی و... همیشه شاهد حضور بی ادعای بسیجیان بوده ایم که این برای کشور مایه افتخار و سربلندی است.

حجت الاسلام باباییان ادامه داد: همچنین بسیجیان در بحث فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، بازوان توانمند نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می شوند و این نیروی عظیم مردمی می تواند نقش بسیار حساسی در توان عقیدتی جامعه داشته باشد.

امام جمعه کامیاران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این روزها بسیجیان با تشکیل هسته های سازندگی نقش بسیار مهمی در کمک به دولت در بخش آبادانی، عمرانی و سازندگی دارند.

وی در ادامه به وظایف بسیج در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:  جذب آحاد مردم از تمامی اقشار از قبیل كارگران، كشاورزان، طلاب دانشجویان، دانش آموزان، زنان، عشایر برای تشكیل ارتش 20 میلیونی از طریق ایجاد رده های مقاوم بسیج در مساجد، ادارات، كارخانجات و مراكز آموزشی با بهره گیری از همكاریهای دولت و نهادهای انقلاب اسلامی و سایر مؤسسات و اصناف یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف بسیج می باشد.

امام جمعه کامیاران آموزش عمومی نظامی اعضا بسیج را یکی دیگر از بسیجیان عنوان کرد و گفت: همچنین آموزش عقیدتی سیاسی اعضاء بسیج زیرنظر و از طریق نماینده مقام معظم رهبری را باید از دیگر وظایف و فلسفه تشکیل بسیج در کشو عنوان کرد.

حجت الاسلام باباییان ادامه داد: امروز بسیج جزوی از جامعه و ملت محسوب می شود و کسی نمی تواند بگوید که بسیج صرفا سازمانی نظامی و یا وابسته به فلان ارگان و نهاد است، بلکه بسیج برآمده از دل جامعه اسلامی می باشد.

وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری درباره جایگاه بسیج اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای درباره بسیج می فرمایند:«بسيج يعني آمادگي، بسيج يعني احساس تكليف در همه لحظات، بسيج يعني حضور در همه ميدان هايي كه از انسان در آن ميدان يك كاري مي طلبند، فرق هم بين زن و مرد نيست».

امام جمعه کامیاران در پایان سخنان خود گفت: بسيجيان عزيزي كه در صحنه هاي سياسي، فرهنگی، اجتماعی و... حضوری حماسي دارند ثابت نموده اند كه لياقت فرزندي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري را دارند، لذا باید گفت که انسجام، قوام و ارزش بسيجي به انجام فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha