جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس جمهور ترکیه:

حوزه/ اردوغان: برای زندگی بهتر و مسالمت آمیز باید در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص) تحقیق کرده و از جزء جزء سیره ایشان الگو گیری کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  , fdesoucheاردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر اسلام (ص) در آنکارا برگزار شده بود گفت: زندگی پیامبر اسلام (ص) به عنوان منبع و سرچشمه آزادی و اندیشه باید مورد تحقیق و پژوهش وسیع واقع شود تا نسل کنونی و نسل های آینده بتوانند از سیره ایشان برای پیشرفت و تعالی خود الگوگیری کنند.

وی اشاره کرد: سیره و روش زندگی پیامبر(ص)  بهترین نمونه است برای هدایت و ارشاد امت اسلامی، سایر ادیان، و حتی در بعد کلان برای جامعه بشری، و این نکته حائز اهمیت است که بدون عمل به سنت پیامبر (ص) جامعه اسلامی پیشرفت نخواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اضافه کرد: تحکیم روابط و همبستگی بین مسلمانان وابسته به این است که مذاهب و فرق اسلامی به مشترکات دینی خود اهمیت بیشتری بدهند و سعی نکنند تا فروعات مذاهب خود را بزرگ جلوه دهند که این خود موجب ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی خواهد شد.

وی در پایان اشاره کرد: برای زندگی بهتر و مسالمت آمیز می بایست در مورد زندگی پیامبر اسلام (ص) تحقیق کرده و از جزء جزء سیره ایشان الگو گیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha