پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عمامه گذاری

حوزه/ با حضور جمعی از علمای اهل سنت، مراسم عمامه گذاری طلاب روستای ژیوار از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور جمعی از علمای اهل سنت استان کردستان، صبح امروز مراسم عمامه گذاری طلاب روستای ژیوار از توابع شهرستان سروآباد انجام شد.

در این مراسم؛ ماموستا سیدعلی حسینی از روحانیون اهل سنت کردستان ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: باید رسول خدا را مایه و بسترساز وحدت در جامعه بشری عنوان کرد و ایشان را از منادیان وحدت در جهان معرفی نمود.

این روحانی اهل سنت در ادامه بیان داشت: وحدت نیاز دیروز، امروز و فردای جهان اسلام در برابر زیاده خواهی های دشمنان اسلام است، لذا باید همه در این مسئله بسیار هوشیار باشیم و نسبت به توطئه های دشمنان هوشمندانه عمل کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مسلمانان باید به داشتن پیامبری به نام حضرت محمد (ص) به خود افتخار کنند، زیرا حرکت در مسیر این بزرگوار باعث سعادت دنیوی و اخروی انسانها می شود.

در ادامه این مراسم، امام جمعه «نگل» نیز ضمن تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: اسلام نسبت به رعایت دستورات شرعی و دینی تاکیدات بسیاری داشته و دارد، لذا همه ملزم به پیروری از دستورات الهی و فرامین قرآن کریم و رسول اکرم (ص) هستیم.

ماموستا ملامحمود مدرس در ادامه سخنان خود تاکید کرد: خوشبختانه رعایت اصول دینی و اسلامی از ارکان مهم و کلیدی در مذهب امام شافعی (ره) می باشد.

امام جمعه «نگل» در ادامه سخنان خود بیان داشت: امروز جهان اسلام باید به شدت از تفرقه و جدایی دوری کند، زیرا اگر این کار را انجام ندهند زمینه نفوذ دشمنان اسلام را پیش آورده است.

ماموستا مدرس خطاب به طلاب حاضر در مراسم، اظهار داشت: طلابی که امروز در مراسم عمامه گذاری حضور یافته اند باید بدانند که هنوز باید برای یادگیری بهتر و کاملتر دین مبین اسلام از علم و تجربه بزرگان دین در بحث مسایل فقهی استفاده نمایند.

براساس این گزارش، در این مراسم، مولودی خوانی به مناسبت میلاد پربرکت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha