پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تبلیغ در جنوب استان کرمان

حوزه/ روستای بمبویان از روستاهای محروم شهرستان ریگان در جنوب استان کرمان است که حدود دو هزار نفر جمعیت دارد. اکثر جمعیت روستا را شیعیان تشکیل می‎دهند و حدود سی درصد از آن سنی هستند. در این روستا علاوه بر مسجد شیعیان، اهل تسنن هم دارای مسجد هستند که نماز جمعه نیز در آن برگزار می‎گردد...

خبرگزاری حوزه- کرمان/ هفته وحدت زمانی است برای شناخت دقیقتر مذاهب اسلام از یکدیگر؛ زمانی برای دروی از اختلافات و بررسی اشتراکات میان این دو مذهب. اختلافاتی که دشمنان جهان اسلام از گذشتههای دور به آن دامن میزنند و به خاطر شناخت دقیقشان از مبانی ظلم ستیز اسلام از اتحاد جامعه بزرگ اسلامی در سرتاسر جهان هراس دارند و با هر برنامهای چه استفاده از تندرویان و چه با فرقه سازی از شکل گیری این وحدت جلوگیری میکنند.

وحدت و ایجاد همدلی و همیاری میان شیعه و سنی یکی از برنامهها و اهداف جمهوری اسلامی به شمار میرود که برای این منظور در کشور ایران اسلامی طرحهای مختلفی اجرا شده است. یکی از آنها حضور روحانیون در مناطق با جمعیتهای شیعه و سنی است تا با شناخت بهتر مشکلات بر وحدت مردم آن مناطق بیافزایند.

به مناسبت هفته وحدت خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، به سراغ حجت الاسلام حجت حبیبی نژاد  یکی از مبلغان موفق استان کرمان در روستای بمبویان شهرستان ریگان که دارای جمعیت شیعه و سنی است، رفته و با او در رابطه با شرایط و مسایل موجود در این منطقه با گفتگو نشسته است.

حجت الاسلام حجت حبیبی نژاد در رابطه با شرایط محل تبلیغ خود گفت: روستای بمبویان از روستاهای محروم شهرستان ریگان در جنوب استان کرمان است که حدود دو هزار نفر جمعیت دارد. اکثر جمعیت روستا را شیعیان تشکیل میدهند و حدود سی درصد از آن سنی هستند. در این روستا علاوه بر مسجد شیعیان، اهل تسنن هم دارای مسجد هستند که نماز جمعه نیز در آن برگزار میگردد و مردم اهل سنت از دیگر روستاها برای شرکت در نماز جمعه به این روستا میآیند.

در رسیدگی به مردم میان شیعه و سنی تفاوتی نمیگذارم

وی به فعالیتهای خود در این روستا پرداخت و گفت: فعالیت در مسجد، مدارس و رسیدگی به مشکلات و محرومیتهای مردم جزو مهمترین برنامههای من در این روستا میباشد و در رسیدگی به امور مردم سعی بر این داشتهام که میان شیعه و سنی تفاوتی نگذارم.

وی افزود: ارتباط با اهل تسنن و حضور در منازل و مسجد آنها و نشستن پای درد و دل زنان و مردان سنی را همیشه در برنامه داشته و دارم و سعی کردهام کمکهایی که از طرف آستان قدس و خیرین میرسد را برای همه اهالی روستا در نظر بگیرم.

رفع تنشهای مذهبی بزرگترین تاثیر وحدت

مبلغ هجرت روستای بمبویان شهرستان ریگان به تاثیر حفظ ارتباط با اهل سنت و ایجاد وحدت در این مناطق پرداخت و گفت: مهمترین تاثیر رفتار مناسب با مذاهب دیگر رفع تنشهای قومی و مذهبی و شناخت بهتر مردم از یکدیگر است که این شناخت موجب ارتباط بهتر مردم روستا با یکدیگر و همکاری و همیاری آنها میگردد.

پذیرایی مولوی اهل سنت از عزاداران روز عاشورا

وی ادامه داد: شرکت اهل تسنن در مراسمات مذهبی شیعیان از آثار این شناخت و همدلی است، به عنوان نمونه در روز عاشورا هرساله مولوی اهل سنت خود در کنار جاده و در حالی که اشک میریزد برای عزاداران امام حسین (ع) چای میریزد.

حجت الاسلام حبیبی نژاد تاکید کرد: با وحدت و دوری از اختلاف افکنی است که میشود راه راست و حقیقی ائمه اطهار(ع) را به همه جهان نشان داد. همین موضوع باعث شده است تا جوانان اهل سنت برای رفع شبهات خود و شناخت بهتر شیعه نزد من بیایند و در رابطه با مسائل دینی در فضایی آرام به بحث و گفتگو بنشینیم و نتیجه این صحبتها مستبصر شدن برخی جوانان و حتی علاقه مند شدن آنها برای ورود به حوزه علمیه بوده است.

وحدت، تبلیغات وهابیت را بی اثر میکند

وی تبلیغات وهابیت را بزرگترین خطر در مناطق سنی نشین برشمرد و گفت: از خطراتی که مردم اینگونه مناطق را مورد تهدید قرار میدهد تبلیغات وهابیت است که آرامش فضای این مناطق در سایه وحدت، باعث کمرنگ شدن این مساله میگردد و میل اهل سنت برای گرویدن به وهابیت را کمتر میکند.

مبلغ هجرت روستای بمبویان شهرستان ریگان در رابطه با اهمیت هفته وحدت گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی در هرجایی از دنیا با کنار گذاشتن نقاط افتراق به مطالعه در رابطه با اشتراکات این دو مذهب و خطرات تفرقه افکنی میان آنها بپردازند، تا ان شاءلله با شکل گیری وحدت میان مسلمین، کشورهای اسلامی از زیر بار مستکبرین نجات یابند.

رفع محرومیتها تضمینی بر پایداری وحدت است

وی در پایان تاکید کرد: بایستی در کشور ندای وحدت پررنگتر سرداده شود و در کنار آن به رفع محرومیتهای این مناطق پرداخته شود. همچنین از مسوولین تقاضا میرود که با حمایت بهتر و بیشتر از روحانیون در این مناطق به بهبود شرایط در مساله وحدت کمک کنند.

انتهای پیام./ 

 

گفتگو: محمد هادی سلطانمرادی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha