پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حمید دامغانی - فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان

حوزه/ فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان با بیان اینکه ۸۵۷ عنوان برنامه در سطح استان سمنان در هفته بسیج اجرا می‌شود، گفت: بالغ‌بر ۲۵ هزار نفر از بسیجیان در قالب اردوهای جهادی در خدمت‌رسانی به مردم استان گام برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ حمید دامغانی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج، ضمن گرامیداشت این هفته، با بیان اینکه ما معتقد به الهی بودن و مردم پایه و مردم‌نهاد بودن بسیج هستیم، اظهار داشت: بسیج یک‌نهاد مردم پایه و مردم‌نهاد بوده و درواقع بسیج بدنه فعال مردمی است که دل درگرو کشور، نظام و انقلاب اسلامی دارند.

روحیه ولایتمداری و عمل جهادی و بی‌منت عامل ماندگاری بسیج

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان با بیان اینکه روحیه ولایتمداری و عمل جهادی و بی‌منت باعث شد تا بسیج در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با اقتدار حضور پیدا کند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه بسیج فرمودند که «بسیج جناحی نیست؛ بلکه در خدمت انقلاب است، بسیج لشکر انقلاب و مال انقلاب است».

وی با اشاره به دیگر سخنان مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه بسیج که فرمودند «بسیج یک حرکت بی‌ریشه و سطحی و صرفاً از روی احساسات نیست، بسیج یک حرکت منطقی و عمیق و اسلامی و منطبق بر نیازهای دنیای اسلام – و به‌طریق‌اولیجامعه اسلامی است»، افزود: بسیج متعلق به مردم، نظام و انقلاب اسلامی است و خط قرمز بسیج انقلاب، نظام و مصالح کشور است.

دوراندیشی امام خمینی(ره) و پیش‌بینی از آینده انقلاب عامل خلق بسیج

سرهنگ دامغانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مبدع و آفریننده بسیج و تفکر بسیجی بودند، خاطرنشان کرد: دوراندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آینده انقلاب و پیش‌بینی آینده و گام برداشتن بر اساس آن ارزشمندترین ابداعی بود که امروز انقلاب اسلامی از برکات و ثمرات بسیج در اقصی نقاط کشور بهره‌مند شده است.

وی با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» است، افزود: در هفته بسیج سال جاری برنامه‌های متنوعی در استان سمنان برگزار می‌شود.

حضور فعال بسیج در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان با اشاره به حضور فعال بسیج در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی گفت: در ماه‌های اخیر در سال جاری در حوزه اجتماعی و خدمات اجتماعی، کارگاه و برنامه‌های مختلفی از سوی بسیج ازجمله کارگاه‌های آموزشی در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق، مبارزه با مواد مخدر در سطح استان سمنان برگزارشده است.

وی با اشاره به فعالیت بسیج در حوزه محرومیت‌زدایی و با بیان اینکه فعالیت‌های چشمگیری از سوی بسیج در حوزه محرومیت زده در استان سمنان دنبال شده است، تصریح کرد: 120 طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در استان سمنان توسط بسیج سازندگی دنبال می‌شود که 45 پروژه از این تعداد با ارزش ریالی 60 میلیارد ریال در هفته بسیج امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرهنگ دامغانی گفت: بالغ‌بر 25 هزار نفر از بسیجیان در قالب اردوهای جهادی در خدمت‌رسانی به مردم این استان گام برداشته‌اند.

راه‌اندازی طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا برای محلات

وی با بیان اینکه همواره به مدیریت محله محور اعتقاد داریم، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا برای محلات به همت خود مردم و با همکاری بسیج ازجمله برنامه‌هایی بوده است که در استان سمنان دنبال کرده‌ایم و تاکنون بیش از 70 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا در سطح این استان را داریم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (ص) استان سمنان با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 340 سبد کالا در استان توزیع‌شده است، گفت: بخشی از این سبدهای اهدایی سبد غذایی و بخشی سبد پوشاک و بخشی از آن نیز در قالب بسته‌های حمایتی و لوازم‌التحریر بوده است.

ایجاد نشاط اجتماعی با رویکرد سالم در قالب برنامه‌های بوستان سلامت

به گفته وی، تهیه 80 سری جهیزیه ویژه زوج‌های جوان با ارزش ریالی بیش از 30 میلیارد ریال و ایجاد نشاط اجتماعی با رویکرد سالم در قالب برنامه‌های بوستان سلامت از دیگر برنامه‌های بسیج در استان سمنان بوده است.

برگزاری برنامه‌های متعدد ورزشی، برگزاری 10 عنوان پیاده‌روی خانوادگی در سطح استان، برگزاری 14 رزمایش پدافند غیرعامل و 150 مورد آموزش پدافند غیرعامل در رده‌های بسیج، فعالیت در حوزه‌های علمی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برپایی بیش از 400 یادواره شهدا و برگزاری برنامه یادواره‌ای آبروی محله از دیگر اقدامات بسیج در گفته‌های فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان بود.

اجرای 857 عنوان برنامه در سطح استان سمنان در هفته بسیج

سرهنگ دامغانی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج امسال تصریح کرد:857 عنوان برنامه در قالب 29 سرفصل در هفته بسیج امسال در سطح استان سمنان اجرا می‌شود.

وی افزود: برگزاری همایش ائمه جمعه و جماعات استان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری 19 یادواره شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهیدان، اعزام 40 تیم پزشکی به مناطق محروم استان، اعزام 120 گروه جهادی به مناطق محروم، بهره‌برداری از 26 واحد مسکونی زلزله‌زدگان در هفت روستای استان کرمانشاه و برپایی 32 نمایشگاه و بازارچه تولیدات اقتصاد مقاومتی و دستاوردهای هنری بسیجیان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج است

16 واحد مسکونی زلزله کرمانشاه احداث‌شده توسط سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان اظهار کرد: 16 واحد مسکونی تخریب‌شده در زلزله کرمانشاه در 7 روستای کرمانشاه توسط بسیج سازندگی استان سمنان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و نیز ورزشی در هفته بسیج عنوان کرد: در این هفته 85 همایش و نشست و نیز 72 مراسم گرامیداشت هفته بسیج نیز برگزار می‌شود.

اعزام کاروان‌های خدمت از سوی بسیج جهت حضور در مناطق محروم

سرهنگ دامغانی افزود: اعزام کاروان نمادین «مبارک‌ترین پیوند» برای زوج‌های جوان با تهیه 40 سری جهیزیه، اعزام کاروان‌های خدمت از سوی بسیج جهت حضور در مناطق محروم و اکران فیلم‌های «به‌وقت شام، لاتاری و مستند شهیده زینب کمائی» از دیگر برنامه‌های بسیج در گرامیداشت این هفته در سطح استان سمنان است.

وی همچنین از تولیدات چندین ساعته رادیویی و تلویزیونی از سوی بسیج خبر داد و تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته قریب به بیش از 10 هزار نفر از خدمات محرومین و پزشکی عمومی بسیج در این استان برخوردار شده‌اند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان همچنین برگزاری همایش اقتدار را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این همایش پنجم آذر هم‌زمان با سالروز تشکیل بسیج با حضور بیش از 10 هزار نفر از بسیجیان استان سمنان برگزار خواهد شد.

برنامه بسیج در راستای تقویت وحدت اسلامی

وی همچنین با اشاره به تقارن هفته بسیج و هفته وحدت و برنامه‌های این نهاد در راستای تقویت وحدت اسلامی گفت: تجلیل از نخبگان دانشجویی اهل سنت(ع) در هفته بسیج ازجمله برنامه‌های این نهاد در راستای تقویت وحدت اسلامی است.

ورود بسیج به عرصه انرژی خورشیدی

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به سخنان اخیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین مبنی بر ورود بسیج به عرصه انرژی خورشیدی اظهار داشت: استان سمنان نیز در عرصه ورود بسیج به عرصه انرژی خورشیدی گام برداشته است.

جبار دوست محمدیان تصریح کرد: بسیج سازندگی سپاه قائم آل محمد(ص) استان سمنان نیز 50 پروژه در حوزه نیروهای خورشیدی را دنبال می‌کرد که متأسفانه به‌واسطه افزایش دلار و نوسات بازار فعلاً این روند متوقف‌شده است.

وی افزود: طرح و برنامه و کارهای ورود بسیج سمنان به عرصه انرژی خورشیدی جهت کار در مناطق کویری این استان آماده بود اما به‌واسطه گرانی این روند متأسفانه فعلاً متوقف‌شده است زیرا هزینه‌های جاری این طرح قبل از گرانی هر طرح قریب به 10 میلیون تومان هزینه داشت که به‌واسطه افزایش دلار و نوسات بازار این هزینه برای هر طرح و پروژه چندین برابر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha