سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سردار جمیری

حوزه/ فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در یک نشست خبری، بزرگداشت هفته بسیج را انجام بخشی از رسالت قدردانی از شهدا، تلاشگران و پیشکسوتان بسیجی، جهادگران بسیجی امروز و ترویج تفکر جهانی بسیجی خواند و گفت: ۲۵۰۰ برنامه در سطح استان یزد در هفته بسیج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، سردار فتح الله جمیری در جمع اصحاب رسانه استان یزد، به مناسبت هفته بسیج، فرارسیدن میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)؛ در ابتدا هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: همگان در برابر رشادت ها و زحمات بسیجیان مدیونیم و تلاش داریم تا این فرهنگ را معرفی کنیم، زیرا برای حفظ نظام و امنیت مردم به حفظ و ترویج این تفکر بسیجی وابسته هستیم.

وی با اشاره به تأیید دشمنان انقلاب اسلامی در مورد وجود و برقراری امنیت در جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه و حتی جهان، اظهار کرد: این امنیت حاصل تلاش عزیزان بسیجی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و حاصل تفکر بسیجی بوده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با ذکر خاطره ای از یکی از شهدای مدافع حرم که برات شهادت خود را از امام رضا(ع) گرفت و با فروش وسیله نقلیه خود ویزا تهیه کرد و داوطلبانه از طریق یکی از کشورها به سوریه رفت و به شهادت رسید، تصریح کرد: تفکر این شهید باعث شده که برادر این شهید بعد از شهادت برادرش به دنبال پیمودن راه این شهید است.

سردار جمیری اذعان کرد: همه وجود ما از تفکر بسیجی نشأت می گیرد و مجموعه مردم و مسئولان همه در قبال بسیج مسئولیم و اگر این دفاع اکنون در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق و لبنان انجام نمی شد شاهد این دفاع در کشور خود و شهرهای ایران بودیم.

*فعالیت های بسیجی در همه عرصه های انقلاب اسلامی گسترش یافته است

وی تأکید کرد: همه ما و همه رسانه ها باید در طی سال به این موضوع بپردازیم؛ زیرا تفکر بسیجی که در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی منحصر به دفاع مقدس بود، ولی اکنون در بحث مردم داری، مردم یاری، محرومیت زدایی، سازندگی، کمک به دولت، توسعه ورزشی،امور اجتماعی، علمی و اقتصاد مقاومتی گسترش یافته است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با یاداوری توسعه بسیج در همه اقشار کشور ابراز کرد: این تفکر بسیجی نجات بخش و ما را از بلایایی که گریبانگیر دیگر کشور ها شده، دور نگه می دارد.

سردار جمیری، تفکر بسیجی را یک تفکر جهانی خواند و گفت: رژیم اشغال گر قدس روزی تصور می کرد مسلمانان شش روز هم در برابر او مقاومت نمی کنند، ولی همه شاهد بودیم که چگونه در جنگ 33 روزه، 22روزه و حتی در جنگ دو روزه شکست خورد که این مقاومت ها حاصل ترویج فرهنگ بسیجی و تضعیف استکبار بوده است.

وی با یاداوری یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید اخیر مدافع حرم(حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن دهقانی محمدآبادی) اظهار کرد: ما در برابر فرزندان این شهدا مسئولیم و استان یزد بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که اکثر آنان را بسیجیان تشکیل می دهند.

*اعلام برنامه های هفته بزرگداشت بسیج

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هفته بزرگداشت بسیج را بهانه ای برای تجلیل از شهدا، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان بسیجی و جهادگران امروز بسیجی عنوان کرد و افزود: به مناسبت هفته بسیج بیش از دو هزار و 500 برنامه در تمام شهرستان های استان برگزار می شود که به صورت شاخص برخی برنامه ها با حضور سخنرانان کشوری خواهد بود و به یکی از اقشار اختصاص می یابد.

سردار جمیری به نشست اخیر شورای اداری استان و اعلام برنامه های هفته بزرگداشت بسیج اشاره کرد و افزود: صبح امروز هم کارکنان و فرماندهان بسیج و سپاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کردند.

وی آغاز هفته بسیج را در سراسر استان از سه شنبه 29 آبان تا دوشنبه پنجم آذر ماه اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه های شاخص در اولین روز هفته بسیج همایش فرماندهان بسیج در حسینیه ثارالله یزد است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از دیگر برنامه های شاخص سپاه الغدیر استان یزد در هفته بزرگداشت بسیج را به ترتیب همایش شکوه هجرت با حضور جهادگران بسیجی در 30 آبان، همایش اساتید بسیجی حوزه و دانشگاه در 30 آبان به میزبانی دانشگاه آزاد یزد، همایش میقات حلقه های صالحین به میزبانی مسجد ملااسماعیل در جمعه دوم آذرماه، همایش بسیج جامعه زنان در سوم آذر، همایش حماسه حضور همزمان باسالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان در پنجم آذرماه در مسجد روضه محمدیه و همایش طلاب و دانشجویان بسیجی به میزبانی دانشگاه یزد در آخرین روز از هفته بسیج(پنجم اذر) برشمرد.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha