جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه منصوریه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز نقش طلاب و روحانیون در ایجاد وحدت را مورد توجه قرار داد و گفت: روحانیون بلندگوی اصلی دین در جامعه هستند و وظیفه خطیر و اصلی وحدت را برعهده دارند.

حجت الاسلام حمیدرضا حدائق در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در شیراز، با اشاره به اینکه در آموزه های دینی و آیات قرآن توصیه و تاکیدات بسیاری بر امر وحدت شده است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید ای مسلمانان به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید.

وی به آثار و برکات وحدت در جامعه اشاره کرد و افزود: هنگامی که وحدت بین آحاد جامعه حاکم باشد، خداوند نیز برکات خود را شامل حال امتی که یکپارچه و منسجم هستند، خواهد کرد، بنابراین الطاف الهی شامل حال آنان خواهد شد و عزا و مصیبت ها نیز از آن جامعه برداشته می شود.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: نوع مصیبت ها و مشکلاتی که گریبان گیر جامعه شده است، به خاطر آلوده بودن عده ای به رذایل اخلاقی، حسد، بخل و حرص است که بسیاری از آنان جلوی وحدت و اتحاد جامعه را می‌گیرد.

وی، نقش طلاب و روحانیون در ایجاد وحدت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رسالت های حوزه و روحانیت در مسیر وحدت بخشی به جامعه این است که روحانیون بلندگوی اصلی دین در جامعه هستند و وظیفه خطیر و اصلی وحدت را برعهده دارند.

حجت الاسلام حدائق عنوان کرد: اگر روحانیون به نحو مطلوبی بر مبانی دینی عمل کنند و به خوبی آموزه های دینی را در جامعه تبیین کنند همه مردم به اسلام ناب محمدی روی خواهند آورد.

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز ابراز کرد: روحانیون به تبیین برکات وحدت در بین جامعه بپردازند تا مردم به آثار آن پی ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha