جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خبرگزاری حوزه

حوزه/ مجید ملکیان با تشکر از تلاش های خبرگزاری حوزه در عرصه ترویج فرهنگ دینی، گفت: امروز باید با استفاده از رسانه های موجود مردم را با اسلام ناب محمدی آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، مجید ملکیان مدیرعامل خانه مطبوعات همدان، ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری حوزه در استان همدان ضمن تشکر از تلاش های خبرگزاری حوزه در عرصه ترویج فرهنگ دینی، گفت: امروز باید با استفاده از رسانه های موجود مردم را با اسلام ناب محمدی آشنا کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات بزرگان  و علمای دین، خاطر نشان کرد: بزرگانی همچون آیت الله محمدی و دیگرعلمای استان که مطالعات زیادی در حوزه های مختلف دارند می توانند تاثیر گذاری زیادی در این برهه از زمان مخصوصا روی قشر جوان داشته باشند.

 ملکیان با اشاره به وظیفه اصحاب رسانه در قبال علمای دینی، تصریح کرد: هر کس با هر شغلی که دارد، دارای یک سری وظایف مختص به آن حرفه است، و وظیفه رسانه های کشور اطلاع رسانی و گسترش فرهنگ می باشد.

وی گفت: رسانه در خلال اطلاع رسانی می تواند فرهنگ سازی صحیح را هم در جامعه گسترش دهد، لذا وقتی بزرگانی در محدوده ما باشند و ما نتوانیم به نحو احسن سخنان این افراد را اطلاع رسانی کنیم به آن ها جفا کرده ایم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان تاکید کرد: یکی از وظایف حال  حاضر خبرنگاران همین موضوع است، البته لازم به ذکر است که مشکلات معیشتی و شغلی هم برای همکاران ما در رسانه های مختلف وجود دارد اما این مشکلات، از ما رفع تکلیف نخواهد کرد.

وی جمع آوری مطالب و بیانات بزرگان دینی را یکی دیگر از وظایف اصحاب رسانه عنوان کرد و گفت: نه تنها می توان در بحث خبر و رسانه از این بیانات این عزیزان استفاده کرد بلکه می توان با جمع اوری موضوعات مختلف در حالت کلی آن را تبدیل به کتاب کرد.

مجید ملکیان با بین اینکه در حوزه نگارش باید تغییراتی ایجاد شود، تصریح کرد: یکی از اثرات منفی فضای مجازی سطحی نگر سازی مردم است و ما باید به سمتی حرکت کنیم که روش های جدید نگارشی را گسترش دهیم. به عنوان مثال با ایجاد تحول در مباحث دینی می توان آن را به سمتی ببریم که برای خواننده جذابیت ایجاد کند و همانند حالت قصه نویسی مردم را شیفته مطالب کنیم و این مردم باشند که موضوعات دینی را طلب کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha