جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی، در نشست جمعی از طلاب و روحانیان مرکز استان با تبریک ماه ربیع الاول و در پیش بودن ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام بر ضرورت بهره گیری حداکثری از سیره نبوی در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره نبوی است، افزود: جامعه اسلامی برای رشد و تعالی در عرصه های مختلف با سیره پیامبر گرامی اسلام را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که وحدت و همبستگی مهم ترین دغدغه پیامبر گرامی اسلام بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت زمینه لازم برای تحقق وحدت و همبستگی را در جامعه اسلامی فراهم کردند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران پیام آور صلح، دوستی، برابری و برادری در منطقه و جهان است، تصریح کرد: در حال حاضر نیز ایران اسلامی پرچم دار گسترش وحدت و همبستگی در جوامع اسلامی  است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی در سایه وحدت و همبستگی به یک کشور مقتدر در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: دشمن با همه توان خود نتوانسته در برابر ملت ایران پیروز شود، چون این ملت با وحدت و همبستگی خود بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنن خود با بیان این که امروز کشورمان برای پیشرفت و تعالی نیازمند وحدت ملی است، تصریح کرد: با وحدت عملی می توان توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی کرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی با اشاره به این که متأسفانه امروز جامعه اسلامی در سایه تفرقه و اختلاف با مشکلات بسیاری مواجه است، بیان داشت: بدون وحدت و برادری نمی توان در برابر دشمن پیروز شد.

وی با بیان این که دشمن با تفرقه و اختلاف میان مسلمانان تلاش می کند خواسته های نامشروع خود را در این کشورها دنبال کند، افزود: تنها راهی که می توان دشمن را از ممالک اسلامی بیرون راند همبستگی میان کشورهای اسلامی است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امت اسلامی باید از هر مسأله ای که بر تفرقه و اختلاف میان مسلمانان دامن می زند به شدت پرهیز کنند، بیان داشت: توجه به اشتراکات دینی تنها موضوعی است که می تواند مبنای تحقق وحدت عملی میان مسلمانان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha