سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مبلغ مدارس

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان خواستار استفاده حداکثری از ظرفیت های مبلغان در مدارس دانش آموزی و افزایش تعداد مدارس امین شد.

حجت الاسلام محمد ولی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 43 مبلغ خواهر و برادر در مدارس استان لرستان تحت عنوان مدارس امین به تبلیغ و تبیین مسائل دینی و آموزه های قرآنی مشغول هستند، گفت: حضور مبلغان در بین دانش آموزان موجب تقویت بنیه دینی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد شد و می تواند نوجوانان را در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان بیمه کند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تربیتی در سرفصل های متعدد اخلاقی، معرفتی و بصیرتی برای دانش آموزان اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: تبیین مسائل اخلاقی، قرآنی، بصیرتی، بیان مسائل روز جامعه، پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان و ... از جمله شاخصه های مهم فعالیت تبلیغی مبلغان در مدارس است.

معلون تبلیغ حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه هدف از حضور مبلغان در مدارس ارائه مبانی دینی و اخلاقی به دانش آموزان است، گفت: ارتقا کیفیت آموزش مبلغان در مدارس برای تبلیغ در بین دانش آموزان از جمله برنامه های راهبردی معاونت تبلیغ حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با اشاره به اینکه برای حضور حداکثری مبلغان در مدارس از ظرفیت و توان تبلیغی مبلغان طرح هجرت نیز استفاده شده، یادآور شد: امسال برای ارتقای کمی آموزه های دینی و اخلاقی در اکثر مدارس استان از توان تبلیغی تعداد 83 مبلغ طرح هجرت نیز استفاده شده است و مبلغان طرح هجرت با حضور در مدارس روستایی و مناطق محروم به اشاعه فرهنگ دینی در بین دانش آموزان کمک می کنند.

وی در پایان حضور مبلغان در مدارس را ضرورتی انکار ناپذیر برای تربیت نسلی مومن، انقلابی و کارآمد برشمرد و گفت: تلاش می شود تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری حوزه و آموزش و پرورش تعداد مدارس امین در استان لرستان افزایش یابد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha