جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان

حوزه/ در جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کردستان بر ضرورت برگزاری دوره های تخصصی مشاوره ای و بصیرتی طلاب و روحانیون با استفاده از ظرفیت های دفتر تبلیغات اسلامی و دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، دوازدهمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی استان کردستان، صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، حجت الاسلام عابدینی، از مسئولان دفتر تبلیغات قم، حجت الاسلام  محمود صفی زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران استان، حجت الاسلام علی حسینی فر، مدیر مرکز خدمات حوزه کردستان، علی اصغر دریایی، مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه استان و حجت الاسلام هادی صالحی، معاون حوزه خواهران استان، در  مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان با موضوع «استفاده از ظرفیت های تبلیغی دفتر تبلیغات قم و دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه» گردید.

در ابتدای این جلسه، مدیر حوزه علمیه استان کردستان ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، اظهار داشت: مشاوره یکی از اصول مهم در زندگی فردی و اجتماعی افراد است، لذا باید نگاه ما به مسئله مشاوره بسیار جدی باشد و کلاس های مشاوره به صورت دوره ای برگزار و از دانش آموختگان دوره های گذشته مشاوره در دوره های جدید استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت های تبلیغی دفتر تبلیغات قم و نیز دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه قم بهترین بهره ها را ببریم.

در ادامه این جلسه، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کردستان نیز ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، عنوان داشت: مجموعه مراکز حوزوی می توانند با هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم، کارگاه مشاوره را خانواده طلاب و روحانیون برگزر نمایند.

حجت الاسلام علی حسینی فر در ادامه سخنان خود گفت: همانگونه که در چند سال فعالیت مرکز خدمات شاهد بوده ایم، استقبال خانواده ها و طلاب از دو سرفصل بهداشت و مشاوره چشمگیر بوده و تقاضاهای زیادی در این زمینه داشته ایم و در آینده نیز می توان این روند را تسریع دهیم.

در ادامه این جلسه، مدیر حوزه خواهران استان کردستان نیز اظهار داشت: گروه 10 نفره اعزامی از مدیریت حوزه های علمیه قم که در کردستان حضور داشتند، از برگزاری این تعداد کلاس های ارتقا سلامت در مدارس خواهران این استاد متعجب بوده اند و از این حجم کار در استان کردستان که توسط مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار گردیده است، خرسند بودند.

حجت الاسلام صفی زاده ادامه داد: حوزه علمیه و مدارس علمیه خواهران استان کردستان دارای ظرفیت های بسیاری هستند که باید بتوانیم از این ظرفیتهای بالا، بیشترین بهره را ببریم.

دیگر سخنران این جلسه، حجت الاسلام عابدینی از دفتر تبلیغات قم بود که در سخنانی گفت: مسئولین دفتر تبلیغات قم برای استان کردستان جایگاه بسیار ویژه ای قائل هستند و در این زمینه تمام توان خود را برای توسعه فعالیت ها در قالب نیازهای روحانیون این استان انجام خواهیم داد.

وی اظهار کرد: ان شاء الله برنامه اعزام مبلغ به مناطق مشترک همانند استان کردستان که از تنوع مذاهب برخوردار است را در دستور کار خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام هادی صالحی، معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان نیز اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه خواهران استان کردستان علیرغم برخی کمبودها و کاستی ها با مدیریت خوب و بجای حجت الاسلام و المسلمین صفی زاده رشد کمی و کیفی خوبی داشته است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: امیدواریم که سطح تعاملات حوزه علمیه خواهران استان کردستان با دفتر تبلیغات قم بیشتر از پیش شود.

براساس این گزارش در این نشست مصوباتی به تصویب حاضریت در جلسه رسید.

مهمترین این مصوبات شامل:

1) دعوت از اساتید مجرب در بحث تربیت کودک با همکاری دفتر تبلیغات

2)دعوت از اساتید مشاور خانم از دفتر تبلیغات قم

3)استفاده از سالن همایش های دفتر تبلیغات قم برای برگزاری همایش های مختص به روحانیون و طلاب استان کردستان

4) برگزاری جلسه اعضای شورای عالی نهادهای حوزوی کردستان با حضور حجت الاسلام روستاآزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات

5)تامین هزینه مشاوران اعزامی از قم با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان

6)برگزاری دوره های مشاوره با سرفصل های مشخص بنا بر اقتضائات شهرستان های استان کردستان

7)استفاده از ظرفیت های دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه در بحث اعزام اساتید به استان کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha