پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه خراسان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اکنون، زمان توقف و کُند حرکت کردن حوزه علمیه نیست، گفت: می‌توان شرایط فعلی دنیا را به عنوان یک فرصت دانست و به سؤال‌ها و نیازهای مختلف در عرصه‌های اعتقادی، فکری، سیاسی و فرهنگی پاسخ دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصباح عاملی، در مراسم معرفی سرپرست معاونت پشتیبانی و منابع انسانی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اکنون، زمان توقف و کُند حرکت کردن حوزه علمیه نیست و باید تفکر نیز با حرکت همراه باشد، گفت: امروز دشمنان به دنبال اسلام ستیزی هستند و هیچ زمانی نبوده که با استفاده از ابزارهای متعدد و متنوع در صدد آسیب رسانی به اسلام باشند. البته از آن سو، می توان شرایط فعلی دنیا را به عنوان یک فرصت دانست و مطالباتی که داریم را کسب کنیم و به سؤال ها و نیازهای مختلف در عرصه های اعتقادی، فکری، سیاسی و فرهنگی پاسخ دهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: باید در همه کارهایی که انجام می دهیم نگاه جهادی داشت و با دید مثبت به آثار تحولی و برنامه ریزی ها توجه کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر لزوم کارآمدی و شتاب و توسعه و ارتقای کیفی معاونت پشتیبانی و منابع انسانی خاطر، نشان کرد: فعالیت های زیادی به لحاظ کمی نيز وجود دارد که با توجه به شتاب علمی، فرهنگی، سیاسی و... در دنیا و ایجاد شکاف نرم افزاري و سخت افزاری بی سابقه اش، اگر از آن غافل باشیم، عقب خواهیم ماند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، شبیخون فرهنگی که با همه توان تهاجم کرده است را مورد مثال قرار داد و گفت: همه اهداف و برنامه هاي ما باید پرمحتوا، پر رنگ، با در نظر گرفتن مقتضای زمان و در تراز و رفع نیازهای نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه به ضرورت ها و ویژگی های  فعاليت  در حوزه علمیه اشاره و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه نمی تواند کاسب کارانه کار کند یعنی  علاوه بر اينكه  دیانت و تقوا را سرلوحه قرار مي دهد، بايد جهاد گرانه و خالصانه خدمت كند كه در غیر این صورت بدترین نوع فعل حرام را انجام داده است.

وی با اشاره به سلامت کاری و اهتمام به دیانت و اخلاص در کارها، اضافه کرد: جوانانی در حوزه علمیه هستند که خالصانه و مخلصانه فعالیت دارند و در این عرصه که سرشار از معنویت، اخلاق و تربیت است، تلاش می کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، توان مدیریت را یکی دیگر از ویژگی های لازم در عرصه هاي کاری دانست و در ادامه به لزوم قانون مداری اشاره و خاطر نشان کرد: مبنای کار باید همین اصل باشد و مهمترین مسئله در بخش های مختلف اجرائي اين حوزه نيز اهتمام به قانون و انجام امور براساس ضوابط  است .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنانش به شعار تحولی حوزه علمیه خراسان اشاره و با  تاکید بر اينكه بايد فضاي حوزه با اعتقاد به نگاه، گفتمان و عمل تحولی همراه شود، ابراز کرد: علم، جهاد، اخلاق و بصیرت یک ضرورت در این مسیر می باشد و انتظار مي رود همه حوزويان در راه به ثمر نشستن  اين تحول قدم بردارند. 

وی همچنین به تعاملات خوب میان بخش های مختلف مرکز مدیریت حوزه خراسان و عدم وجود حرکت های جزیره ای اشاره کرد و گفت: می بایست همه فعالیت ها با هماهنگی، وحدت، یکپارچگی بر محور قانون در راستای حوزه تحولی و انقلابی انجام شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تغییری که در معاونت پشتیبانی و منابع انسانی صورت گرفته، اظهار کرد: مبنای این تصمیم در ارتباط با قانون جدید عدم استفاده از بازنشستگان می باشد که با توجه به این امر، نسبت به تودیع و معارفه اقدام شد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه خدمت به سربازان امام زمان(عج) بهترین عمل صالح محسوب می شود، یادآور شد: آقای عبدالله زاده در این امر به طور خالصانه و جهادگرانه توفیق داشته اند.

گفتنی است، علی محمد عبدالله زاده، معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه علمیه خراسان با توجه به قانون عدم به کارگیری بازنشستگان استعفا داد و به جای وی، امیر اعظم مفیدی، به عنوان سر پرست اين معاونت معرفی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha