جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 469129
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
اخبار کوتاه

حوزه/ برگزاری پانزدهمین نشست مشترک علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در عسلویه، تجلیل وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه کشور از امام جمعه بوشهر، و ... از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی عسلویه از برگزاری پانزدهمین نشست مشترک علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی ورزنده پور گفت: به مناسبت هفته وحدت، پانزدهمین نشست مشترک علماء و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر در هفته وحدت هر ساله با شکوه خاصی در یکی از مناطق جنوبی استان برگزار می‌شود و امیدواریم امسال نیز با برنامه ریزی خوب شاهد برگزاری بسیار خوب این همایش باشیم.

گفتنی است، همایش روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر ساعت ۹ صبح در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عسلویه برگزار می‌شود.

تجلیل وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه های علمیه کشور از امام جمعه بوشهر

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور از حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به عنوان ریاست کمیته برتر کشور در عرصه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با اهدا لوح سپاس، تجلیل کردند.

دیدار مدیر کل بنیاد شهید استان با دو خانواده شهید

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری به همراه مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران در دیدار با خانواده‌های معظم شهیدان والامقام «ضرغام ابراهیمی زاده» و «محمد داوودی» طی سخنانی بیان داشت: جان‌فشانی و رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و اقتداری که امروز ایران اسلامی در منطقه و جهان دارد به برکت خون شهدا و ایثارگران است.

مدیرکل بنیاد بوشهر دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را ادای دین به ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شهدا درس آموختگان مکتب عاشورا هستند و متولیان نظام باید ضمن ادامه راه این عزیزان، نسل جوان کشور را با فلسفه شهادت آشنا کنند.

وی تصریح کرد: شهدا برگ زرینی را برای کشورمان به ارمغان آوردند که تربیت چنین فرزندان بزرگی قطعاً حاصل زحمات خانواده گرامی این شهیدان بوده است و اجر و منزلت بسیار زیادی نزد خداوند دارد.

تشکری ادامه داد: خانواده شهدا و ایثارگران از افتخارات کشور ما هستند و مردم ایران نیز همواره نشان دادند که قدردان خون شهیدان انقلاب اسلامی هستند که این موضوع باید موردتوجه واقع شود و با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بتوانیم به ‌تمامی اهداف خود در راستای پاسداشت از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی دست‌یابیم.

تجلیل مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر از کارشناسان و رابطان قرآنی استان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری مراسم تجلیل از کارشناسان و رابطان قرآنی استان خبر داد.

عبدالحسین ناصری اظهار داشت: با حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و به مناسبت کسب رتبه برتر در چهارمین سال متوالی توسط اداره امور قرآنی در بین استانهای کشور از تمامی کارشناسان و رابطان قرآنی استان و همچنین روسای ادارات تبلیغات اسلامی تجلیل شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر در ادامه تصریح کرد: در حاشیه برگزاری مراسم کارگاه یک روزه توجیهی آموزشی کارشناسان و رابطان قرآنی استان بوشهر که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان از تمامی کارشناسان و رابطان قرآنی استان طی مراسمی تجلیل کرد.

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به مناسبت هفته وحدت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر طی پیامی آغاز هفته وحدت را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: ربیع الاول یادآور ولادت آخرین پیامبری است که با حضور پر برکت خود به جهان هستی معنایی دیگر بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر گیتی را از انوار ملکوتی اسلام بهره مند ساخت.

هفته وحدت فرصت بسیار ارزشمندی است که شیعیان و اهل سنت در فضایی آکنده از صمیمیت و همدلی برای تحقق بسترهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی گامهای جدید و پر حرکتی بر دارند.

امید است در این ایام مبارک که سراسر شادی و سرور در کشور برقرار است بتوانیم با اجرای برنامه های شاد و مفرح در قالب "جشن های بهار مهربانی" در امر خطیر خدمت رسانی به مردم موفق و سربلند باشیم.

 اینجانب ضمن تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و سلاله برومندش حضرت امام جعفر‌صادق(ع)، از خداوند بزرگ خواستارم تا با یکپارچگی و پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری در جهت خدمت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و ثابت قدم باشیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha