شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش و تربیت عالمان و فرهیختگان دینی بوده است، گفت: امروز نیز همه تلاش و توان برنامه ریزان حوزه در جهت تربیت طلابی مهذب، نخبه و انقلابی به کار گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، بر ضرورت بهره گیری از سیره عملی نبی مکرم اسلام(ص) در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان نخستین فرستاده الهی نقش بسیار مهم و راهبردی در رساندن پیام الهی به مردم داشتند، افزود: نخستین رسالت نبی مکرم اسلام تبلیغ بود که امروز بر عهده حوزویان است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تبلیغ و رساندن پیام الهی به مردم را یکی از مهم ترین رسالت های ائمه اطهار(ع) در ادوار مختلف تاریخ بوده، تصریح کرد: در دوران غیبت این رسالت مهم امروز بر عهده علما و روحانیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسأله تبلیغ دین همواره یکی از محوری ترین وظایف حوزه های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز طلاب حوزه باید در کنار علم آموزی، آموخته های علمی خود را به جامعه منتقل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طلاب باید بدانند برای چه به حوزه آمده اند و قرار است به کجا برسند، تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلات امروز طلاب مدارس علمیه عدم آگاهی و شناخت نسبت به جایگاه طلبگی است.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که هدفگذاری در هر کاری لازم و ضروری است و در رسیدن انسان به موفقیت نقش مؤثری ایفا می کند، خاطرنشان کرد: طلاب باید قبل ورود به حوزه برای آینده خود یک هدف مشخصی را تعریف کنند تا بتوانند برای تحقق آن تلاش کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که نداشتن هدف و برنامه در ورود به حوزه، طلاب را دچار سردرگمی می کند، تصریح کرد: داشتن هدف در تحصیل و زندگی طلبه را به رشد و شکوفایی علمی و معنوی خواهد رساند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش و تربیت عالمان و فرهیختگان دینی بوده، بیان داشت: امروز نیز همه تلاش و توان برنامه ریزان حوزه در جهت تربیت طلابی مهذب، نخبه و انقلابی به کار گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم و برجسته طلاب و حوزویان در جامعه اشاره کرد و گفت: باید بدانیم دشمنان دین همه توان خود را به کار گرفتند تا میان روحانیت و مردم فاصله بیندازند که باید با هوشیاری و بصیرت بالا تعامل و ارتباط خود با مردم را بیشتر تقویت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha