جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجلاسیه شهدای روحانی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی از برگزاری اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی استان، اول آذر در حسینیه جماران بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجلاسیه شهدای حوزه و روحانی  اول آذر در حسینیه جماران ویژه نکوداشت 72 شهید طلبه و روحانی برگزار می شود.

وی افزود: در ادامه سلسله اجلاسیه هایی که برای دو هزار شهید خراسان جنوبی پیش بینی شده این چهارمین اجلاسیه قبل از اجلاسیه اصلی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه از حدود دو سال قبل برنامه ریزی ها شروع و مقدمات دیده شده، عنوان کرد: بیش از 3 هزار نفر مهمان این اجلاسیه از سطح استان و میهمانانی از شهرهای قم و مشهد و زاهدان خواهند آمد.

وی ادامه داد: این اجلاسیه پنجشنبه ساعت 8 صبح آغاز می شود و تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت، همچنین سخنران اجلاسیه  نماینده ولی فقیه در استان و نیز حجت الاسلام حاج صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه خواهند بود. همچنین 2 عنوان کتاب روز پنجشنبه و 4 عنوان کتاب دیگر در اجلاسیه نهایی رونمایی خواهد شد.

مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مدت مسئولین برگزاری سفرهای مختلفی به استان های مختلف برای کسب تجربه و ارزیابی ها داشته اند، اظهار کرد: این زحمات و هزینه ها برای این است که بتوانیم فکر و اندیشه و گفتمانی که شهدا داشتند را برای جامعه امروز و مخاطب امروزی تشریح و یادآوری کنیم.

نصیرایی اضافه کرد: برگزاری اجلاسیه ها برکات دارد، اما هدف اصلی گفتمان شهدا در عرصه های اقتصادی و سیاسی و مدیریتی است.

وی با بیان اینکه در وصیتنامه های شهدا و سیره شهدا چند موضوع برجسته و پررنگ است، مطرح کرد: ازجمله نکاتی که تاکید شده این است که ولی فقیه را فراموش نکنید و حرف او را زمین نگذارید.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی تاکید کرد: امروز جوان ها و خانواده ها اگر می خواهند مشکلاتشان را حل کنند بهترین الگو و مدل توجه به حرف و پیام شهدا است و امروز در جامعه هرکسی باید ببیند چقدر زندگی او با آنچه ولی جامعه می خواهد قابل تطبیق است.

حجت الاسلام نصیرایی بیان داشت: در طول تاریخ 40 ساله هرزمان حرف رهبری و ولی فقیه را گوش کردیم پیش رفتیم و هرجا گوش نکردیم همانجا دچار مشکل شدیم.

وی عنوان کرد: وقتی که تفکری، تفکر لیبرالی است و از تفکر اسلام ناب بی بهره است، به جایی می رساند که پوشک بچه را نمی تواند تامین کند و یک گوجه فرنگی را نمی تواند مدیریت کند و در حداقل هایش گیر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد: اخیرا هم گفته است نمی توانیم شهر تهران را مدیریت کنیم و باید از خارج مدیر وارد کنیم و این محصول بی توجهی به فرمایشات ولی فقیه است.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به اینکه در عرصه های فناوری، موشکی ساخته ایم که از فاصله 2 هزار کیلومتر بلند می شود و با 10 متر خطا نقطه زنی می کند، گفت: این محصول شهدایی همچون تهرانی مقدم هاست که در زمان زندگی شان تمام توجهشان این بوده که ولی فقیه از ما چه می خواهد.

وی اعلام کرد: اگرچه هنوز بخش اعظم این توانمندی رونمایی نشده است، اما در هفته گذشته گوشه هایی از تلاش تهرانی مقدم ها در فلسطین نشان داده شد و صهیونیست ها را دست پاچه کرد و آنها امروز به جایی رسیده اند که در مقابل نیروهای جهادی غزه نتوانسته اند مقاومت کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اضافه کرد: شهدا خونشان را دادند تا این پیام را به من و شما برسانند که با عمل به فرامین اسلام ناب است که می توان پیشرفت کرد نه با عمل به نسخه های غرب.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران با تفکر و گفتمان مقاومت ولایی ثابت کردند که بن بست نداریم، اظهار داشت: شهدا ثابت کردند هرجایی با اخلاص و برای خدا قدم گذاشته شود و پیشرفت خواهد بود. این پیام جدی شهدا برای نسل امروز است که از حضور امریکا و صهیونیست ها نترسید ما بن بست نداریم و در همه عرصه ها پیش خواهیم رفت.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha