پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمود الله مرادی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در حال حاضر بسیاری از ضد ارزش ها جای ارزش ها را گرفته اند که این نتیجه کم کاری ها و بی توجهی های ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، محمود الله مرادی، ظهر امروز در همایش فصلی روحانیون استان کردستان که در سالن کوثر سنندج برگزار گردید، گفت: باید اذعان کرد که در حال حاضر بسیاری از ضد ارزش ها جای ارزش ها را گرفته اند که این نتیجه کم کاری ها و بی توجهی های ماست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: در معضلات اجتماعی و فرهنگی نمی توان تمام تقصیرات را به گردن دولت انداخت، بلکه بخش اعظمی از ناهنجاری ها نتیجه کم کاری های خود ماست، بنابراین همه وظیفه داریم که بسترهای نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم آوریم تا شاهد کاهش چشمگیر ناهنجاری ها در سطح جامعه باشیم.

الله مرادی ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد برنامه هایی برپا می شود که هیچ سنخیتی با فرهنگ و شریعت ندارد و افرادی در آن حضور دارند که از نظر اعتقادی، توجهی به مسایل دینی ندارد، لذا باید برای جلوگیری از تکرار این حرکات از پتانسیل رسانه ها استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان با انتقاد از شیوه برگزاری جشن انار در ماه  صفر، گفت: متاسفانه در جشن انار شاهد برخی رفتارها و کردارهای غیراسلامی و غیراخلاقی همانند پایکوبی و رقص بودیم که این کار شان و منزلت این ماه را زیر سئوال برد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: امروز روحانیون سنی و شیعه باید با برنامه ریزی دقیق و البته تخصصی بتوانند زیرساخت های فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را نهادینه سازند و این کار را به یک حرکت بزرگ دینی تبدیل کنند.

الله مرادی در ادامه سخنان خود گفت: جامعه و مردم، جمهوری اسلامی را همان دولت می‌دانند، اما باید عملکرد افرادی که با حرکت‌هایشان ارزش‌ها را کمرنگ می‌کنند، ارزیابی گردد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار داشت: از روحانیون مستقر در شهرها و روستاهای کردستان درخواست داریم که افراد توانمندی در بحث امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند و اقدام به تشکیل شورایی در این باره نمایند و این ستاد نیز به آنها کمک های لازم را خواهد کرد.

الله مرادی در پایان سخنان خود عنوان کرد: امروز دشمنان اسلام برنامه های بسیاری برای ایجاد جدایی بین جامعه و روحانیون در دستور کار خود دارند، لذا باید با انجام کارهای فرهنگی و دینی بتوانیم جلوی این حربه دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha