پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی-امام جمعه کرج

حوزه/ امام جمعه کرج بابیان اینکه بسیجی با حضور فعال در همه عرصه‌ها معنا پیدا می‌کند، گفت: در روحیه بسیجی انزواطلبی بی‌معناست و باید با حضور فعال در همه عرصه‌ها، حافظ ارزش‌های الهی و انقلابی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج و بسیجیان استان البرز به لزوم بازخوانی گفتمان رهبری و امام خمینی (ره) در خصوص تفکر بسیجی تأکید کرد و گفت: اگر نیروی بسیجی دائماً وظایف خود را مرور نکند، گفتمان و تفکر بسیجی دچار آفت جدی شده و در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به بیان و تبیین شاخصه‌های بسیجی پرداخت و اظهار کرد: هدف از بازخوانی شاخصه‌ها شناسایی آسیب‌ها و تقویت نقاط ضعف‌هاست.

وی، اولین و مهم‌ترین شاخصه یک بسیجی انقلابی را توحید و خداباوری دانست و عنوان کرد: محور تفکر بسیج توحید است و نگرش بسیج نسبت به همه مسائل پیرامونی خود باید برای رضای خدا باشد چراکه اگر این رابطه ضعیف شود امور دیگر هم کمرنگ خواهد شد.

امام جمعه کرج، اخلاص و تواضع را  از دیگر ویژگی های نیروهای بسیجی برشمرد و تأکید کرد: نیروی بسیجی به وظیفه خود عمل می‌کند و به‌دوراز منافع شخصی و کسب قدرت برای رضای خدا عمل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه بسیجی با حضور فعال در همه عرصه‌ها معنا پیدا می‌کند، عنوان کرد: در روحیه بسیجی انزواطلبی بی‌معناست و نیروی بسیجی باید با حضور فعال در همه عرصه‌ها حافظ ارزش‌های الهی و انقلابی باشد.

وی، همت بلند داشتن و اراده قوی را از دستورات مهم دین اسلام دانست و خطاب به بسیجیان گفت: به دنبال عافیت‌طلبی نباشید، بسیجی با نگاه به افق‌های بلند و آینده‌نگری، مسائل مهم را در موضوعات مختلف رصد می‌کند و برای رسیدن به آن اراده محکم دارد.

امام‌جمعه کرج در ادامه بسیجی را یک خط ‌شکن پرجرأت خواند و گفت: در عرصه‌هایی که دیگران خود را از حضور بازمی‌دارند نیروی بسیجی پیشرو و جلودار است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: تدبیر، عقلانیت، مدیریت زمان و برنامه ریزی با توجه به مقتضیات زمان باید جزو کار و فعالیت های یک بسیجی باشد.

وی، سیاسی بودن را از دیگر ویژگی‌های بسیجی دانست و تأکید کرد: بسیجی باید سیاسی باشد، اما سیاست زده و سیاسی‌کار نباشد و در ضمن انجام فعالیت‌های سیاسی خط قرمزها را بشناسد و آن‌ها را رعایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان بسیجی را نمونه کامل یک مسلمان واقعی دانست و گفت: بصیرت، دشمن‌شناسی، رعایت مقررات، نظم، فعال و پرنشاط بودن از دستورات دینی است که یک بسیجی مؤمن و متعهد باید عامل به آن باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha