سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مسئول مدرسه علمیه منصوریه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حدائق با اشاره به وضع معیشتی طلاب، گفت: امروز طلاب جزء محروم ترین اقشار جامعه هستند، البته وضع فعلی نسبت به ۴۰ سال گذشته به مراتب بهتر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق طی سخنانی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شیراز، ورود به حوزه علمیه و طلبه شدن را بهترین انتخاب برای افراد دانست و اظهار داشت: اگر طلبه ای به هر دلیلی طلبگی را رها کرد باید توجه کند که بی خیری و بی توفیقی های بسیاری در زندگی پیدا خواهد شد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز افزود: طلاب و روحانیون باید برای ماندن در مسیر طلبگی پیوسته خداوند را شکر کنند.

وی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران، تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی را آن گونه که شایسته است، پیشه کنید. معانی تقوا و ایمان به طور جداگانه متفاوت هستند، اما هنگامی که در کنار یکدیگر و باهم ذکر می شوند مقام تقوا و جایگاه آن بسیار بالاتر از ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق به مصادیق تقوا اشاره و خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرماید یکی از مصادیق تقوا فراموش نکردن شکر و سپاسگزاری نعمت های خداوند است، همچنین کفران نعمت نیز یکی دیگر از مصادیق عمل نکردن به تقوای الهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز تاکید کرد: یکی از معضلات جامعه امروز، کفران نعمت است؛ نباید در برابر نعمات خداوند ناشکر و ناسپاس بود.

وی، وضع معیشتی طلاب را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امروز طلاب و روحانیون جزء محروم ترین اقشار جامعه هستند، البته وضع فعلی نسبت به ۴۰ سال گذشته به مراتب بهتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha