جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولوی عبداللهی

حوزه/امام جمعه اهل سنت درمیان، وحدت شیعه و سنی در ایران را ناگسستنی دانست و گفت: بزرگترین اثر وحدت در جوامع بین المللی، این است که دشمنان به اهداف شوم خود نمی رسند.

مولوی عبداللهی امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک ولادت رسول اکرم و هفته وحدت اظهار کرد: برگزاری جشن ها و همایش هایی که در راستای اتحاد میان مسلمین برگزار می شود، بسیار تاثیر گذار است، زیرا چنین اجتماع هایی باعث نزدیکی دلها میان اهل سنت و تشیع می گردد.

وی افزود: اتحاد بین شیعه و سنی و نشان دادن آن در اجتماع ها این موضوع را می رساند که وحدت و انسجام ما  ناگسستنی است و تلاش دشمنان در تفرقه و شائبه اندازی در بین مسلمین بی فایده است.
 

امام جمعه اهل سنت درمیان خاطر نشان کرد: تقارن میلاد پیامبر اکرم(ص) با هفته وحدت باعث می شود که به خودی خود، زمینه ی ایجاد اتحاد میان مسلمین مهیا گردد، اتحادی که برای پیشبرد اهداف انقلاب بسیار مورد نیاز است.

مولوی عبداللهی با بیان اینکه وحدت میان مسلمین باعث پیشرفت کشور می شود ، ادامه داد: بزرگترین اثر وحدت در جوامع بین المللی، این است که دشمنان به اهداف شومی که در سر می پرورانند نمی رسند و با دیدن اتحادمان در دل هایشان ترسی می افتد و نقشه های خود را نقش بر آب می بینند.

وی افزود: بزرگترین مسئولیت ما در شرایط امروز این است که همانند پیامبر(ص) که دلسوزی خاصی نسبت به امت خود داشته و آرزو داشتند که تمام مسلمین دور محور دین و قرآن جمع شوند، باشیم و این پیام را نیز به کل جهان منتقل کنیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان در پایان گفت: اگر میان مسلمین تفرقه ایجاد شود، دشمنان برای نابودی اسلام چشم طمع می دوزند و باعث می شود از قدرت اسلام و مسلمین در جهان کاسته شود.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha