پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کمک های کشیش در تعمیر مسجد در ترکیه مورد تحسین قرار گرفت

حوزه/ در پی انتشار تصاویر یک کشیش در تعمیر دیوارهای مسجدی در شرق ترکیه در شبکه های اجتماعی، بسیاری از مردم شهرهای مسلمان نشین او را به خاطر نشان دادن همدلی با مسلمانان مورد تحسین قرار دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، کمک های یک کشیش در مناطق شرقی ترکیه سبب شده که طرفدارانی در میان مسلمانان پیدا کند.

تصاویر ادیپ دانیل ساویک، کشیش صومعه موراهو در شرق ترکیه که به مسلمانان در تعمیر دیوارهای خارجی مسجدشان در روستای آریکا در استان باتمان ترکیه کمک کرده است، در شبکه های مجازی منتشر شده و کاربران اینترنتی وی را مورد تحسین و تمجید قرار داده اند.

کاربران شبکه های اجتماعی در کشورهای مسلمان نشین از این عمل ساویک به خاطر نمایش وحدت میان مسلمانان و مسیحیان استقبال کرده اند. این درحالی است که در پی انتشار این خبر مشخص شد که نه تنها این کشیش بلکه دیگر اهالی مسیحی روستا نیز برای ساخت مسجد همکاری داشته اند. کشیش نیز به محمد بشیر کارداس امام جماعت مسجد و محمد شریف اکینسی سرپرست روستا برای تعمیر دیوارها پیوست.

ساویک در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این کار سبب نزدیکی و همبستگی ما به هم می شود. مسلمانان نیز اگر لازم باشد به ما کمک می کنند و طبیعتا نیز باید به همین شیوه زندگی کنیم.

وی افزود: این گروه مسیحیان هزاران سال پیش اینجا بوده اند و از زمان ورودشان (قرن ها پیش) در همسایگی مسلمانان در این روستا به زیستن پرداخته اند. البته که ما باید کمک رسان همدیگر باشیم. این چیزی است که صحبت زیادی نباید داشته باشد.

امام مسجد نیز گفت: مسلمانان و مسیحیان قرن هاست که در این منطقه با صلح و صفا کنار هم زندگی کرده اند و هرگز مشکلی با یکدیگر نداشته اند.

بشیر کارداس افزود: آن ها در وحدت زندگی می کنند. انسان ها می توانند دین متفاوتی داشته باشند اما آنچه مهم است همدل بودن با وجود داشتن دین متفاوت است. من تصور می کنم که کار کشیش اینجا مثال خوبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha