پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه طراحی و تدوین یکی از متون درسی با عنوان «مددکاری اسلامی» را خواستار شد و گفت: لازم است برای مؤسسه آموزش‌دهنده و افراد آموزش‌دیده امتیازی جداگانه پیش‌بینی و گواهی معتبر نیز اعطا شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله اعرافی در دیدار  مدیرکل و تعدادی از مدیران کمیته امداد قم با تأکید بر اینکه طرح مددکاری اسلامی ازجمله طرح‌های موفق و قابل دفاع کمیته امداد استان قم است گفت: این طرح باید توسط اساتید خبره و با بهره‌گیری از تجربیات طلاب مددکار این طرح ویرایش و بازبینی مجدد شود.
مدیر حوزه‌های علمیه طراحی و تدوین یکی از متون درسی با عنوان «مددکاری اسلامی» را خواستار شد و گفت: لازم است برای مؤسسه آموزش‌دهنده و افراد آموزش‌دیده امتیازی جداگانه پیش‌بینی و گواهی معتبر نیز اعطا شود.
وی از اجرای طرح دوباره زندگی درقم قدردانی واظهارکرد: شایستگی‌های این طرح بر کسی پوشیده نیست ولی در راستای پایدارسازی این ازدواج‌ها باید با حمایت و نظارت براین زندگی‌های نوپا تلاش مضاعف کنید.
وی افزود: مردم را بیشتر با این طرح آشنا کنید لذا اطلاع‌رسانی بهترمی تواند شما را به این هدف نزدیک‌تر کند.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به قرارداد کمیته امداد و حوزه علمیه خطاب به اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: در تحقق مفاد قرارداد با رئیس محترم کمیته امداد شما از طرف ما مسئول پیگیری باشید.

اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم بابیان اینکه در این مدت بیش از ۲۸ هزار مراجعات مردمی به کمیته امداد قم داشتیم اظهار کرد: ۹۴ درصد از این مراجعات با رضایت ازادارت ما خارج‌شده‌اند که این موضوع باعث افزایش اعتماد مردمی به این نهاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قمبا اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۲۰۰ خانوار، مستمری‌بگیر این نهاد در قم هستند گفت: علیرغم اجرای طرح پالایش و لزوم خروج مددجویان،۱۸۰۰ خانوار از آن‌ها فقط در ۶ ماه گذشته به علت مشکلات اقتصادی تحت حمایت قرارگرفته‌اند.

وی افزایش چند برابری هزینه‌های درمان و لوازم بهداشتی مددجویان را خاطرنشان شد و گفت: در هفت ماهه نخست امسال بیش از سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای درمان مددجویان پرداخت کردیم و ۶ هزار و ۷۰۰ بسته پوشینه در بین بزرگسالان نیازمند توزیع شد.

میرشکار ضمن اعلام اهدای ۲۰۰ میلیون تومان بُن به دانش آموزان افزود: ۲۷ هزار جفت کفش و ۶۵ هزار دست لباس نیز به مددجویان اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به‌ضرورت پایدارسازی مشاغل گفت: مددجویان این نهاد از ابتدای مردادماه امسال در ۹۷۰ شغل پایدار مشغول به کارشده‌اند.

وی بازگشت مجدد زوجین به زندگی مشترک در قالب طرح دوباره زندگی را یادآور شد و افزود: تاکنون کانون زندگی ۹۴ خانواده را با تلاش‌های بسیار دوباره شکل داده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه به‌طور میانگین هر قمی ماهانه ۷۱۰ تومان صدقه پرداخت می‌کند گفت: در هفت ماه گذشته نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان از مردم شریف استان کمک گرفتیم که ۷۰ درصد آن نقد و بقیه به‌صورت اهدای کالا بوده است لذا درزمینهٔ درآمد کیفی هم در کشور رتبه اول را داریم.

در این دیدارحجت الاسلام حسن هرمز معاون امور فرهنگی کمیته امداد قم نیز بابیان اینکه در آستانه اجرای مشترک فاز سوم طرح مددکاری اسلامی هستیم گفت: امسال به ۵۰۰ نفر از مددجویانی که به زیارت اربعین مشرف شدند کمک‌هزینه ۵۵۰ هزارتومانی اعطا شد که با توجه به مشکلات اقتصادی و گرانی ارز آمار فوق‌العاده‌ای برای مددجویان عاشق سیدالشهداست.

وی از آغاز طرح جدیدی به نام "طبیب دوّار" در حوزه فرهنگی کمیته امداد استان قم خبر داد و گفت: در این طرح خانواده‌های مددجویان پرآسیب برای بازیابی روحی تا رفع مشکلات خانواده به اساتید مجرب و اخلاق مدار حوزه علمیه معرفی می‌شوند لذا در این زمینه همیاری مدیریت حوزه‌های علمیه را نیاز داریم.

حجت الاسلام توحیدی منش مدیر اجرایی طرح مددکاری اسلامی نیز گزارشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های اجرای دو فاز قبلی این طرح ارائه کرد و از مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار حمایت بیشتر مالی و علمی شد.
 

۳۱۳/۳۲

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha