شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشن علامه گذاری

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید نیازهای اصلی مردم مانند نیازهای فکری، معنوی و اخلاقی آن‌ها را باور کنیم، تصریح کرد: امروز اگر مردم در طلاب اخلاص، علم و جدیت را ببینند به طور قطع به ما توجه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند، در جشن عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، با بیان اینکه ایمان دارای مراتبی است، اظهار کرد: ما حداقل های ایمان را دارا می باشیم، اما این ایمان بسیار قابل تقویت است، لذا باید کار، تلاش و تفکر کرد و در خصوص موضوعاتی که آگاه نیستیم از اساتید خود مطالب را طلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مدیریت مدرسه در روحیه طلاب عطش دانش ببیند، قطعا اساتید برجسته تری را برای آن ها جذب خواهد کرد، افزود: ایمان اصل مطلب است و بدون ایمان به جایی نمی رسیم، لذا باید شجره طیبه ایمان را جدی گرفته و نسبت به آن مسلط تر شویم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر شجره ایمان در دل ها نباشد نفاق و شرک به وجود می آید لذا باید مراقب باشیم، گفت: به هر اندازه می توانیم به سعادت برسیم که ایمانمان قوی باشد.

وی با تاکید بر این که طلاب باید خود را مسلط، مجهز و مسلح کنند زیرا راه روحانیت دارای پیچ های خطرناکی است، خطاب به طلاب، ابراز داشت: در مسیر طلبگی انواع سخن‌ها را می شنوید اما نباید ناامید گردید و در همان راهی که قدم گذاشته اید، گام بردارید.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه راه روحانیت چون به سمت قله می باشد، دشوار است، ادامه داد: اگر ایمانتان قوی باشد، سختی ها و مشقت ها را به جان خواهید خرید.

وی اظهار کرد:  امروز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که عده ای مغرضانه به دنبال ضربه زدن به انقلاب و اسلام هستند، اگر طلاب مسلح نباشند، نمی توانند پاسخگوی شبهاتی که مطرح می کنند، باشند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه طلاب باید یک سری مولفه‌های اصلی طلبگی را تقویت کنند، گفت: حوزه علمیه قبل از انقلاب از نظر امکانات مادی و معنوی قابل قیاس با حوزه امروز نیست، لذا طلاب باید از فرصت ها نهایت بهره برداری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید مطهری‌ها در حوزه علمیه تربیت شدند، خاطر نشان کرد: اگر اراده قوی داشته باشیم می‌توانیم بر تمام ضعف‌ها و نارسایی‌ها غلبه کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید نیازهای اصلی مردم مانند نیازهای فکری، معنوی و اخلاقی آن‌ها را باور کنیم، تصریح کرد: امروز اگر مردم در طلاب اخلاص، علم و جدیت را ببینند؛ به طور قطع به ما توجه می‌کنند.

حجت الاسلام مختاری در پایان تصریح کرد: همگان باید قدر انقلاب و اسلام را بدانند و تمام توان و تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن آرمان های انقلاب بگذارند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha