پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبدالحمید بنابی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین بنابی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز گفت: باید مراقبت۲های کافی را انجام دهیم تا سرباز لایقی برای حضرت صاحب‌الزمان (عج) باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید بنابی، در درس اخلاق مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) تبریز با بیان روایت «مَنِ ازدادَ في العِلمِ رُشدا فلَم يَزدَدْ فِي الدّنيا زُهدا ، لَم يَزدَدْ مِنَ اللّه ِ إلاّ بُعدا» تأکید کرد: افزایش علم در انسان باید موچب بی رغبتی به دنیا و عمل را به همراه داشته باشد و اگر غیر این باشد، چیزی جز خسران نیست.

وی با اشاره به سالروز آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشت: مطابق بیانات ائمه اطهار و بزرگان، پس از حضرت محمد (ص) و امام علی(ع)، حضرت صاحب‌الزمان(عج) افضل مخلوقات هستند.

استاد حوزه علمیه تبریز ضمن معرفی کتاب «دادگستر جهان» از آیت‌الله ابراهیم امینی به عنوان یکی از کتاب‌های ارزشمند در زمینه پاسخگویی به شبهات مهدویت، گفت: مسئله اعتقاد به مهدویت در طول تاریخ بسیار رایج بوده و شبهه‌ی خاصی در این خصوص وجود نداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنابی با اشاره به وجود روایات و احادیث مختلف در خصوص امام زمان(عج) از سوی اهل بیت(ع)، اضافه کرد: وقتی از امام حسین(ع) در خصوص «قائم» سؤال می شود، حضرت که خود قبله عالم هستند، می فرمایند: «اگر در آن زمان باشم، خادم آن حضرت می‌شوم».

وی با تأکید بر اینکه شما طلاب و این مدرسه منتسب به حضرت ولیعصر(عج) هستید، بیان داشت: باید برای اینکه سرباز لایقی برای امام زمان باشیم، از نگاه‌ها و صحبت‌های خود مواظبت کنید و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

این استاد حوزه افزود: چیزهایی که چشم می‌بیند، موجب مسمومیت قلب و دل انسان می‌شود، هر چشم و دلی نمی‌تواند حقایق را دیده درک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنابی گفت: باید به حساب خود رسیدگی کنیم و از خود بپرسیم که اگر من سرباز امام زمان(عج) هستم، رفتار و کردارم متناسب با آن حضرت می باشد یا خیر.

انتهای پیام/ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha