پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رجب زاده

حوزه/فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی از جهاد خدمت رسانی و سازندگی بسیج در مناطق اهل سنت این استان خبر داد و گفت: اهل سنت فهیم و آگاه خراسان جنوبی همراه و مدافع نظام هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، سردار حسن رجب‌زاده فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: شاید اهمیتی که امروز بسیج در جامعه و منطقه پیداکرده در آن مقطعی که امام ایجاد کردند برای خیلی از خواص هم مشخص نبود.

وی افزود: هر چه جلوتر می‌رویم این اثرات و اثربخشی در همه عرصه‌ها اعم از اقتصادی و علمی دیده می شود و این درخت تنومند بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این تفکر بسیجی است که امروز در دنیا نقش‌آفرینی می‌کند، گفت: شما می‌بینید این تفکر در جبهه های مقاومت تمام استراتژی دشمن را نقش بر آب کرده است.

رجب زاده یادآور شد: قرارگاه عملیاتی شهید ناصری از اسفند ماه سال 95 بطور کامل از چابهار خارج شد اما در اول فروردین 96 در استان مستقرشده‌ایم.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرارگاه ثامن‌الائمه 2 به این عنوان نامگذاری انجام شده بود اما امروز به نام قرارگاه شهید ناصری مطرح می شود که 4 شهرستان مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان حوزه مأموریت قرارگاه است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به نامگذاری های هفته بسیج بیان داشت: براین اساس در دو مأموریت در استان ورود پیدا کردیم که یکی در حوزه امنیت است که نقش بسیج در حضور فیزیکی و بقیه حوزه‌ها نقش بی‌بدیلی است.

رجب زاده اعلام کرد: بسیج با حضور خودش در منطقه شرق، شمال غرب و جنوبی شرق امنیتی در منطقه ایجاد کرده که زبانزد شده است و به تعبیر سرلشکر قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان، ایران در منطقه به عنوان جزیره‌ای امن در کوهی از آتش حضور دارد.

وی با بیان اینکه بیش از 270 نفر از بسیجیان تحت عنوان دسته‌های رزمی آموزش‌دیده و جذب شده اند، گفت: این نیروها کمک‌کار خوب و عملکرد خوبی در یک سال و 8 ماه فعالیت قرارگاه در استان دارند و قطعاً بهتر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی اضافه کرد: در کنار همه این‌ آموزش‌ها و تمرینات، با همین نگاه گردان‌های امام حسین شهرستان ها ورود پیدا می‌کنند و برای بازدارندگی و پیش برندگی انقلاب تلاش می‌کنند.

رجب زاده اعلام کرد: یگان نظامی ما که قبلاً سربازپایه بوده است، با این استراتژی، امروز به‌عنوان یگان مردم پایه نقش‌آفرینی می‌کند که 12 گردان امام حسین در استان در این زمینه فعالیت دارند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی مطرح کرد: در حوزه بهداشت و درمان خیلی از مرزنشینان مورد معاینه پزشک قرار گرفتند و بعضی از بیماران به مراکز درمانی معرفی شدند.

رجب زاده متذکر شد: در سال گذشته در این ایام یک بیمارستان در شهر اسدیه با حضور بیش از 150 نفر متخصص و پزشک و پیراپزشک به مدت یک هفته خدمات ارائه دادند و قبل از شروع به کار بیمارستان به مدت یک هفته شروع به غربالگری می‌کردند.

وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی همایش‌های وحدت بین ائمه جمعه و جماعات و علمای اهل تشیع و تسنن برگزار کرده‌ایم، گفت: اقدام بزرگ فرهنگی که در راستای کنگره ملی دو هزار شهید استان برای اولین بار توسط قرارگاه صورت گرفت، برگزاری اجلاسیه شهدای اهل سنت خراسان جنوبی بود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی در تعمیر و مرمت مساجد، مدرسه و احداث راه و خانه عالم و و منازل مددجویان کمیته امداد اقدامات موثری داشته ایم، افزود: به دلیل خشک‌سالی‌های پی در پی و خروج رواناب‌ها و غیرقابل استفاده بودن آنها، با همکاری اداره منابع طبیعی توانسته ایم 8 بند خاکی ایجاد کنیم.

رجب زاده افزود: در کانال‌کشی آب برای روستاهای مرزی این کار انجام‌شده و نیز در بخش هایی شبکه آبرسانی ترمیم شده است. حدود 45 باب سرویس بهداشتی و حمام نیز ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگرچه دشمن تمام توان خود را علیه ایران اسلامی گذاشته‌ است، اما پیش برندگی و پیش‌روندگی انقلاب بر هیچ‌کس پوشیده نیست، بیان داشت: به اعتراف خودشان در عرصه نظامی راهبردهایشان با شکست مواجه شده است.

رجب زاده عنوان کرد: فعالیت داعش و گروه های سلفی در مرز با اهدای کمک‌های معیشتی و نیز در بحث‌های فرهنگی و فکری انجام می شود که تفکرات وهابی و سلفی گری را انتقال می‌دهند.

وی اعلام کرد: با توجه به هم‌مرز بودن با کشور افغانستان در خراسان جنوبی به‌جز تعداد محدودی که جذب این گروه ها ‌شده‌اند خیلی آماری در این زمینه نداریم چراکه اهل سنت خراسان جنوبی و علما و مردم فهیم و آگاه این منطقه همراه با نظام هستند و بخشی از فعالیت ما هم در منطقه اهل سنت است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر قرار است امنیت پایدار باشد باید توسعه صورت بگیرد و وضعیت معیشتی مردم را مدنظر قرار داد، اظهار داشت: یک اتفاق خوب در این زمینه هم‌افزایی برای تعیین یک نقشه راه است که برای پیاده‌سازی و اولویت‌بندی آن در حوزه معیشتی با محوریت نماینده ولی‌فقیه در استان این کار اتفاق بی افتد تا موازی کاری نیز صورت نگیرد.

رجب زاده اضافه کرد: در راستای توانمندسازی مردم منطقه اگر بتوانیم حوزه آب را بهبود ببخشیم قطعاً در حوزه معیشت مردم تأثیرگذار است زیرا مقر درآمدی‌شان کشاورزی و دامداری است.

وی با اشاره به اینکه حوزه دوم فعالیت قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی مردم یاری و محرومیت‌زدایی است، اظهار داشت: توزیع بیش از 25 هزار بسته معیشتی و 23 هزار بسته کمک آموزشی در این راستا بوده و همچنین 170 راس گوسفند برای مردم منطقه ذبح شده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی بسته‌های معیشتی را به‌عنوان کاهش بخشی از آلام و دردهای مردم دانست و بیان داشت: مجموعه کارها در دو حوزه کوتاه‌مدت و بلندمدت اجرا می شود که حوزه کوتاه مدت توزیع بسته های معیشتی و حوزه بلندمدت کار در حوزه آبخیزداری روستاها است.

رجب زاده خاطرنشان کرد: اقدامات ما بخشی در حوزه دیپلماتیک و بخشی در حوزه امنیت و اشراف اطلاعاتی است و تهدیدات ما از جنس منظم و جنگ نخواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر امنیت پایداری در منطقه وجود دارد ولی باید همچنان تلاش کرد و با نگاه معیشتی و توانمندسازی و نیم‌نگاه امنیتی هم خواهد بود و مردم وقتی ببینند در داخل انقلاب اسلامی به نیازها و معیشت آن‌ها توجه می‌شود به سمت گروه های معاند جذب نمی‌شوند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha