سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مسئله وحدت در ایران و استانهایی همانند کردستان حل شده است، گفت: فرهنگ بالا و شعور و بینش اسلامی مردم باعث شده که برادران تشیع و اهل سنت در این استان سالیان سال در کنار همدیگر برادروار زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی، ظهر امروز در جمع طلاب اهل سنت شهر سنندج ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) اظهار داشت: خداوند متعال با انتخاب حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر، حجت خود را بر انسان تمام کرد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسول اکرم (ص) که باید از وی به عنوان رسول مهربانی و عطوفت نام برد، توانست با بینش، سیره و بصیرت خود رحمانیت در جامعه انسان آن روزگار را نهادینه کند که این را باید یکی از معجزات و کارهای بزرگ ایشان عنوان کرد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه رسول خدا حامل دستور خداوند برای جهان در بحث وحدت و انسجام بود، افزود: اولین و شاید مهمترین کاری که رسول خدا در دوران حیات مبارکشان انجام دادند، تلاش برای ایجاد وحدت در بین قبایل و انسانهای آن روزگار بود و در این راه متحمل سختی های بسیاری گردیدند.

ماموستا رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رسول خدا مومنان را به وحدت به معنای واقعی کلمه دعوت کرده است، گفت: یکی از دغدغه های مهم رسول خدا برای دوران خود و آینده مسلمین مسئله حفظ وحدت در بین مسلمانان بود، زیرا این وجود نازنین به عینه آینده جهان اسلام را می دیدند و لمس می فرمودند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز باید اذعان کرد که امت اسلام به نوعی دچار تفرقه و دودستگی شده است و این برای اسلام خطری بالقوه است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جهان اسلام تلاش زیادی برای از بین بردن وحدت بین مسلمانان داشته و دارند، گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری امت اسلام تشنه وحدت و یکپارچگی است، امروز بسیاری از دشمنان دین خدا مترصد فرصتی برای بزرگ تر کردن اختلافات جهان اسلام هستند.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مسئله وحدت در ایران و استانهایی همانند کردستان حل شده است، گفت: فرهنگ بالا و شعور و بینش اسلامی مردم کردستان باعث شده است که برادران تشیع و اهل سنت در این استان سالیان سال در کنار همدیگر برادروار زندگی کنند که این مایه افتخار و سرمشقی بسیار مناسب برای دیگر کشورهای اسلامی است.

این عالم اهل سنت اظهار داشت: رشد و ایجاد گروه های افراطی در جهان اسلام معلول نبود وحدت در بین مسلمین است که امروز چهره اسلام را در جهان به گونه دیگری نشان می دهد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری: متاسفانه دشمنان اسلام که از موج بزرگ اسلام گرایی در کشورهای خود به شدت ترس دارند، با راه اندازی و تجهیز گروه های مسلح و تروریست در جهان اسلام به دنبال ایجاد اسلام هراسی در دنیا هستند.

ماموستا رستمی در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم که هرچه زودتر شاهد وحدت در جهان اسلام در مقابل دشمنان دین خدا باشیم، زیرا اگر این اتفاق روی ندهند سرنوشت خوبی در انتظار ممالک اسلامی نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha