چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عمامه

حوزه/ در آستانه سالروز ولادت با سعادت پیامبر مهربانی ها و همزمان با هفته بسیج، جمعی از طلاب مدارس علمیه قزوین، مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند و رسما به جمع سربازان حضرت ولی عصر(عج) پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در جشن عمامه گذاری ۲۸ نفر از طلاب مدارس علمیه استان قزوین، با تبریک هفته بسیج و وحدت، گفت: بسیج یک نهاد مردمی و اجتماعی است که به لحاظ نوع و شکل ماهیت با هیچ یک از نهاد‌های مردمی دنیا قابل مقایسه نیست .

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: همه هستی انقلاب به برکت وجود امام(ره) بود و ایشان بسیج را برای بیمه شدن انقلاب تشکیل دادند، مقام عظمای ولایت نیز از بسیج به فتح‌الفتوح نام برده است.

استاد حوزه علمیه قزوین، به حضور با نشاط بسیج در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: بسیج نه تنها در دفاع از این خاک مقدس نقش داشته، بلکه در عرصه های مختلف سازندگی و خدمت به محرومین نیز پیشگام است.

وی با بیان این که امروز دشمنان از نام بسیج و تفکر بسیجی در هراس و وحشت به سر می برند، اظهار کرد: شهید حججی ها تربیت یافته مکتب بسیج بودند که شجاعانه جان مبارک خود را در راه اسلام، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی فدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه با تبریک به طلابی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند، گفت:  این میراث گرانبها، ساده به دست ما نرسیده و برای ماندگاری آن رنج ها و معصیت های زیادی کشیده شده است، لذا  باید قدردان این لباس و نعمت الهی بوده و خود را سرباز و خادم مکتب امام زمان (عج) بدانیم.

وی با تاکید بر این که روحانیون و طلاب مسئولیت بسیار سنگینی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و عنایات مقام معظم رهبری حوزه های علمیه رشد کرده و پیشتاز حراست از دستاوردهای انقلاب می باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: روحانیت از گذشته تا امروز، به‌عنوان پیشوایان مردم شناخته ‌شده و طلاب بدانند پس از پوشیدن این لباس مقدس، نگاه مردم به آنها دو چندان می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha