پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حضور فعال یک طلبه در کمک رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب

حوزه/ مادری را دیدم که همه اعضای خانواده اش را در محله فولادی از دست داده بود، خود و طفل شیرخوارش بدون هیچ پناهگاهی در آن سرمای سوزان، تنها یار و یاور خود را چند نفر از روحانیون می دید.

حجت الاسلام عبدالرضا سلیمانی، معاون مدرسه علمیه حافظین قرآن کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تمسک به آیه2 سوره مائده که می فرماید: « وَ تَعاوَنُوا عَلَی البِّرِّ وَ التَّقوَی» یعنی در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید.،گفت: طلاب حوزه علمیه در شب زلزله به مردم گرفتار، اعم ازشیعه و سنی کمک رسانی نموده و حتی جنازه ها از زیر آوارها بیرون آوردند.    

وی در ادامه با اشاره به حدیث رسول الله(ص)که فرمودند:«مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» یعنی هر کس شب را صبح کند اما به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست،گفت: فردی را در شب زلزله دیدم که می گفت باز هم روحانیون مردم را تنها نگذاشتند و حامی مردم در تمام عرصه ها بوده اند.

معاون سابق مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان خاطره ای از حضرت آیت الله اشتهاردی(ره) که در ایام زلزله بَم، فرمودند: نمی توان این نوع زلزله را صرفا عذاب الهی دانست بلکه حتی جنبه رحمت در این نوع حادثه ها بخوبی به چشم می خورد، ادامه داد: در لابلای کمک رسانی به زلزله زدگان، افرادی را می شناختیم که حتی خدا را هم انکار می کردند و بعد از این حادثه اثرات ایمان در آنها ظاهر شده بود.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه افرادی که بر اثر تبلیغات سوء ضد انقلاب نسبت به روحانیت و نقش آنها در جامعه تنگ نظر و کوتاه فکر بودند، افزود:در زلزله سرپل ذهاب بعد از کمک رسانی روحانیت، اذهان عمومی نسبت به حوزه های علمیه متحول و تغییر کرده بود.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه برغم تفرقه افکنی دشمنان در بین مسلمین از طرق مختلف و هزینه های سرسام آور، تصریح کرد: روحانیون بسیجی در زلزله سرپل ذهاب وحدت آفریدند.

وی با بیان اینکه به لطف خداوند حوزه های علمیه و گروه های جهادی، تبلیغی در کمک رسانی به زلزله زدگان سرپل ذهاب کم نگذاشتند، اظهار کرد: بنده و دوستان روحانی با ماشین های شخصی تا جایی که ماشین ظرفیت داشت اقلام و کمک های اولیه را به مردم در مناطق صعب العبور می رساندیم.

معاون سابق مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب یکی از جنبه های رحمت خدا در زلزله خاموشی برخی فتنه ها و اتحاد شیعه و اهل سنت آن منطقه بود، ابراز داشت: جلوه ویژه در زلزله سرپل ذهاب کمک رسانی روحانیون اهل سنت و تشیع دوشادوش هم به مردم حادثه دیده بود.

وی با اشاره به اینکه در این گونه حوادث انسان دست قدرت الهی را همراه با رحمانیت به عینه می بیند، گفت: حادثه ای مثل زلزله کافی است که انسان را زمین گیر کند، ولی امداد و تاییدات الهی برای چنین روزهایی است.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه در وقوع زلزله سرپل ذهاب، گاهی صحنه های دردناکی مشاهده شد که انسان از بیان آن عاجز است، افزود: وضعیت فلاکت بار روز اول زلزله و نحوه مرگ عده ای که اگر عنایات الهی درکار نبود ما هیچ وقت این همه استقامت نشان نمی دادیم.

وی از خدمت رسانی روحانیون جهادی تبلیغی و فراهم نمودن امکانات اولیه برای مادری داغدیده در روز وقوع زلزله می گوید که هر گز از ذهن مردم سرپل ذهاب پاک نمی شود، اظهار داشت: مادری را دیدم که همه اعضای خانواده اش را در محله فولادی از دست داده بود، خود و طفل شیرخوارش بدون هیچ پناهگاهی در آن سرمای سوزان، تنها یار و یاور خود را چند نفر از روحانیون می دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha