جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی اکبر نوایی

حوزه/ مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: باید بحث تمدن سازی نوین اسلامی در طلیعه کارهای مقدس دو کانون حوزه و دانشگاه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، شامگاه امروز در نشست با اساتید حوزه و دانشگاه خراسان شمالی، اظهار کرد: مسئولیت تمدن سازی نوین اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری، به‌صورت ویژه بر عهده دو نهاد حوزه علمیه و دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه باید حوزه و دانشگاه در این راستا بسیار جدی عمل کنند، افزود: در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی و قصوری از سوی این دو مرکز علمی و دینی پذیرفته نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه باید بخش مهمی از وقت خود را در این زمینه مصروف کرده و این موضوع را اولویت فعالیت‌های خود قرار دهیم، گفت: اکنون نظام اسلامی این فرصت را در اختیار حوزه و دانشگاه قرار داده ازاین‌رو نباید اجازه دهیم فرصت این تمدن سازی اسلامی از دست برود.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: باید بحث تمدن سازی نوین اسلامی در طلیعه کارهای مقدس دو کانون حوزه و دانشگاه قرار بگیرد.

وی افزود: تمدن مغرب زمین از همه ظرفیت‌های جوامع مختلف انسانی ازجمله از ظرفیت ایران برای ارتقای تمدن لیبرالی و سکولاری به‌خوبی استفاده کرده و اکنون هم از کشورهای مختلف اسلامی برای تمدن افسارگسیخته نفسانی غربی و شیطان گونه کار می‌کشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه تمدن سازی نوین اسلامی در طلیعه وظایف حوزه و دانشگاه است، اضافه کرد: باید همکاری بین حوزه و دانشگاه و وحدت بین این دو نهاد به‌صورت عملیاتی و جدی صورت گیرد.

مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان پیشنهاد داد که در خراسان شمالی شورا و گروهی متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه تشکیل شود تا دغدغه‌های موجود را پیگیری کند.

وی افزود: اکنون این شورا در مشهد تشکیل شده و اگر شورای تلفیقی نخبگان حوزه و دانشگاه در خراسان شمالی هم تشکیل شود، با توجه به ظرفیت بالای حوزه علمیه در استان می‌تواند ثمرات و برکات زیادی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha