جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه نهبندان

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی می تواند در رساندن پیام دوستی و وحدت به کل جهان تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ولادت پیامبر اکرم که در تاریخ به درستی ثبت نشده است، یک نقطه ضعف بود، اما جمهوری اسلامی ایران با هدایت ها و درایت های امام راحل این نقطه ضعف را به یک نقطه قوت تبدیل کرد تا امت اسلامی یک هفته را به عنوان هفته وحدت داشته باشند و به برگزاری مراسمات، جشن ها و همایش ها بپردازند.

وی افزود: در این هفته باید به سیره و  زندگی پیامبر(ص) پرداخته شود، زیرا آن حضرت منادی وحدت کل بشریت بوده و در میان پیروان ایشان نیز باید به معنای واقعی کلمه وحدت وجود داشته باشد.

امام جمعه نهبندان خاطر نشان کرد: به علت اینکه میان تشیع و تسنن نقاط اشتراک بسیار فراوانی از جمله خدای واحد، کتاب واحد، قبله واحد و پیامبر واحد وجود دارد، لذا باید به این مشترکات تأکید بسیار گردد تا دشمنان از اختلافات جزئی سوء استفاده نکنند.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: همگان باید بدانند که دشمنان انقلاب اسلامی به خصوص استکبار جهانی از نقاط اختلاف بین شیعه و سنی وارد می شوند تا این اتحاد را بر هم بزنند و به دنبال بیشترین بهره هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با غبارآلود کردن آب ، ماهی مقصودشان را می گیرند، ادامه داد: برگزاری همایش ها و جشن های مشترک در نزدیکی دیدگاه ها بسیار تأثیرگذار است، زیرا هم نخبگان اهل تشیع و هم نخبگان اهل تسنن حضور پیدا می کنند و بر نکات اشتراکی موجود که مقام معظم رهبری نیز در این سال ها بارها و بارها به آن اشاره داشتند، تأکید می کنند.

امام جمعه نهبندان عنوان داشت: مقام معظم رهبری فرموده اند که "هر حرف اختلاف انگیزی که از حلقوم شیعه بیرون آید حرف و سخن دشمن است،" متعاقبا اگر هر سخن اختلاف انگیزی که از حلقوم اهل تسنن نیز بیرون آید سخنان دشمنان خواهد بود، لذا باید هوشیار باشیم و نخبگان دنیای اسلام بر مشترکات موجود تأکید فراوان داشته باشند.

حجت الاسلام خزاعی مطرح کرد: کنفرانس وحدت اسلامی نیز که این روزها در کلان کشور با حضور نخبگانی از دنیای اسلام تشکیل می شود، خیر و برکات خاص خودش را دارد و طبعا در استان خراسان جنوبی نیز برگزاری جلسات وحدت تأثیر به سزایی در نزدیکی افکار خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات و همایش ها میان علمای شیعه و سنی نقشه ی دشمنان اسلام به خصوص آمریکا نقش بر آب می شود، یادآور شد: در مجامع بین المللی نیز باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم، زیرا استکبار جهانی از هر راهی وارد می شود تا میان امت مسلمان اختلاف بیندازد و اکنون بیشترین ضربه ای که دنیای اسلام می خورد از اختلافاتی است که متأسفانه در صحنه بین الملل مشاهده می شود.

امام جمعه نهبندان در پایان گفت: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی می تواند در رساندن پیام دوستی و وحدت به کل جهان تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha