چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اتهامات نخست وزیر استرالیا علیه مسلمانان ادامه دارد

حوزه/ نخست وزیر استرالیا در پی تحریم جلسه خود توسط رهبران جامعه اسلامی این کشور، در توییت های خشمگینی، مسلمانان را به «ادامه حرکت در مسیر انکار» متهم ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از واشنگتن پست، نخست وزیر استرالیا روز گذشته، پس از اینکه رهبران جامعه مسلمانان در این کشور دیدار با وی را تحریم کردند، آن ها را به «ادامه حرکت در مسیر انکار» متهم  ساخت.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در پاسخ توییتری به تحریم شدن خود توسط رهبران مسلمان گفت: آنها «تهدید را انکار می کنند».

وی سپس با لحنی تهدید آمیز ادامه داد: کسانی که این جلسه را به صورت رسمی تحریم کرده اند، تنها به مسیر انکار حرکت می کنند که تنها نتیجه ای که در پی دارد ناکامی اجتماع آنها است.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی در این جلسه به نمایندگی از مسلمانان شرکت کنند.

لازم به ذکر است به دنبال حمله تروریستی اوایل ماه جاری میلادی در ملبورن که دو کشته برجای گذاشت، نخست‌وزیر استرالیا به رهبران جامعه مسلمانان به عنوان افرادی که مسئولیت ویژه‌ای برای مقابله با ایدئولوژی «اسلام تندرو» دارند، اشاره کرد. استفاده از واژه اسلام تندرو خشم مسلمانان را برانگیخت.

مسلمانان ضمن تحریم این جلسه گفتند: ما از اظهارات موریسون و دیگر وزرای استرالیا که اشاره داشتند جامعه مسلمانان به طور کلی مقصر اقدامات جنایی افراد مختلف است و باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از چنین اقدامات خشونت‌آمیزی انجام دهد، به شدت نگران و ناامید شده‌ایم.

رهبران جامعه مسلمانان که رهبری گروه‌های مختلفی از این جامعه را در چندین ایالت استرالیا برعهده دارند در نامه خود گفتند اگر به دیدگاه‌ها و نگرانی‌هایشان احترام گذاشته شود در نشستی با موریسون شرکت خواهند کرد.

گفتنی است مسلمانان 3% جمعیت استرالیا را که اکثریت آن ها مسیحی هستند به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
    1 0
    من یک مسلمانم،ولی از برخورد و ستیز مسلمانان،با افرادی که غیر از اعتقادات خودشان همچون (بهاییان،دراویش،افراد همجنسگرا یا ترنسکشوال،ایزدی ها،جامعه فمینیسم و کلا زنان و آزادیهای فردی و اجتماعیشان)را دارند،بیزارم،و به هر ملت و فردی که از اسلام و مسلمان بیزار باشد صد درصد حق میدهم،چرا که مولایم علی،میفرمایند چیزی را که برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز مپسند