جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ طاهر عثمان بوچی رهبر طریقت تیجانیه نیجریه

حوزه/ با حضور رهبران دینی، علما و مسئولان حکومتی؛ مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در ورزشگاه بزرگ ایالت کادونا کشور نیجریه برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، غروب روز دوشنبه مراسم با شکوه جشن میلاد پیامبر (ص) در محل ورزشگاه بزرگ شهر کادونا با حضور چشمگیر مردم، رهبران دینی و مسئولان حکومتی برگزار شد.

در این مراسم حضور شیخ طاهر عثمان بوچی، رهبر طریقت تیجانیه در کشور نیجریه که معمولا به ندرت در مقابل دوربین ها و خبرنگاران قرار می گیرد، قابل توجه بود.

وی در مصاحبه با یکی از خبرنگاران حاضر در مراسم ضمن تاکید بر مسئله صلح و وحدت امت اسلامی گفت: حضرت محمد (ص) سفیر صلح است و مسلمان بودن به معنای اتحاد و یکی بودن است پس چه معنایی دارد که ما اصول و ریشه های دینی خود را رها کرده و بر سر برخی از فروعات و مسائل پیش پا افتاده به بحث و جدل بپردازیم.

رهبر طریقت تیجانیه همچنین ضمن محکوم کردن اقدام عوامل حکومتی و نیروهای امنیتی در حادثه اربعین امسال و کشتار جمعی از شیعیان در نیجریه اضافه کرد: این اقدام توسط ما و امت اسلامی به شدت محکوم است و اصلا اسلام از پایه و اساس با خشونت و جنگ طلبی مخالف است، با وجود برخی اختلافات جزئی باید بگویم شیعیان نیز برادران دینی و ایمانی ما هستند و مال و جان آنها برای ما محترم است.

وی تاکید کرد: عاملان جنایت روز اربعین و کشتار وحشیانه شیعیان در نیجریه باید با جدیت تمام شناسایی و توسط مراجع قضایی اصلح محاکمه شوند.

شیخ طاهر عثمان بوچی در پایان ضمن دعوت مسلمین به وحدت کلمه و برادری گفت: کلید حل گرفتاری ها در کلمه «وحدت» نهفته است و ما به خوبی این را می دانیم، اما با این حال به جنگ های برادر کشی تن می دهیم و ابزار دست مستکبران می شویم تا آنها با استفاده از جهل امت اسلامی بتوانند به مقاصد پلید خود دست پیدا کنند، آرزو و خواسته من این است که مسلمانان روز به روز دست های برادری خود را فشرده تر از قبل کنند و با اتکا بر خداوند تعالی و نیروی ایمان خود موانع بر سر راه خود را بردارند.

لازم به ذکر است، «کادونا» یکی از ایالات شمالی کشور نیجریه است که جمعیتی بالغ بر شش میلیون نفر دارد، که حدود 90درصد از جمعیت 100 درصد مسلمان آن را پیروان طریقت تیجانیه تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha