پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برپایی نمایشگاه کتاب در مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل

حوزه/ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب به همت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در این مدرسه برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتاب به همت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در این مدرسه برپا شد.

حجت الاسلام احمد غلامیان، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل در حاشیه برپایی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که این نمایشگاه کتاب تخصصی همزمان با هفته کتاب در این مدرسه برپا شده است، افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای اساتید، طلاب و محقق و پژوهشگران حوزه و دانشگاه است تا از این ظرفیت علمی بالا بهره گیرند.

وی از ارائه 800 عنوان کتاب در این نمایشگاه کتاب خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه یک هفته ای کتبی با موضوعات اخلاقی، سیره علما، شرح دعاها، کتب فقهی، اصول و ادبیات عرب برای استفاده علاقه مندان ارائه شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین از ارائه برخی کتب حضرت آیت الله جوادی آملی در این نماشگاه کتاب خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر طلاب و حوزویان با آثار و تألیفات ارزشمند این مرجع تقلید است.

حجت الاسلام غلامیان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سوی طلاب و روحانیان در جامعه تأکید کرد و گفت: حوزویان خود باید پیشگام در عمل به این فرهنگ ارزشمند باشند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) به دغدغه های مقام معظم رهبری در موضوع توجه به کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: امروز نهادهای فرهنگی و تبلیغی رسالت سنگینی در تحقق منویات و مطالبات رهبری در این خصوص دارند.

وی با بیان این که کتاب غذای روح انسان و عامل رشد و تعالی اخلاقی، علمی و معنوی انسان است، تصریح کرد: می توان از این ظرفیت بالای فرهنگی در جهت گسترش معارف دینی در جامعه بهره گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha