جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: در نظام ولایی، مدیریت، سیاست گذاری و فرمانروایی مختص ولی امر است، لذا از همه مسئولین، سران قوا و مدیران انتظار داریم به جای نظریه پردازی، رهنمودهای ولایت فقیه را هم خوب بفهمند و هم خوب عمل کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی خراسان جنوبی ضمن تبریک هفته وحدت و بسیج اظهار کرد: برگزاری این جلسات علاوه بر تکریم شهدا باید احیاگر نیز باشد، زیرا شهید تنها زنده نیست، بلکه زنده کننده و احیاگر است.

وی با اشاره به اینکه شهادت و شهید نعمت اعظمی است که خدای متعال فقط به برگزیدگان خاص خود عنایت می کند، افزود: خاک برای حرکت انسان است اما هدف آفرینش انسان هجرت از مبدا خاکی به مقصد الهی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اگر در عالم خاکی درجا بزنیم، زیان کرده ایم، زیرا هدف از آفرینش انسان حرکت، سلوک، و هجرت از خاک به سمت خداست

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه قیمت هر انسان به میزان پیمایش این هجرت بستگی دارد، تصریح کرد: نبوت، ارسال رسل و فلسفه وجودی دین نیز همین است.

وی یادآور شد: در جواب افرادی که می گویند دین چه فایده ای برای ما دارد؟ باید بگویم که دین آمده است تا نگذارد ما شر الدواب بمانیم و درجا بزنیم و ما را به مقصد نهایی برساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه انسان منهای دین در خسران است و با دین اشرف مخلوقات می شود، ادامه داد: اگر بخواهیم به خدا برسیم باید راه درست را انتخاب کنیم لذا دین راه را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه دین راهبر را مشخص می کند، گفت: امروز ولایت فقیه راهبر جاده هدایت بشریت است و دستگیر انسان از این مبدا خاکی به مقصد الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عبادت ها و آنچه خداوند ما را به آن امر کرده، ابزارهای دین برای رسیدن به خدا هستند، عنوان داشت: برای رسیدن به مقصد نهایی موانع و چاله های زیادی وجود دارد، لذا جوانان باید بدانند که نماز معراج و عامل پرواز است و  انسان را از عالم خاکی به عالم ملکوتی می رساند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: در همه ی ابزارهای تقرب الهی، خدا نسبت به شهادت این چنین می گوید « شهادت و شهید به مقصد رسیده است.»

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی خاطر نشان کرد: انسان آفریده شده تا به خدا برسد، لذا شهادت کوتاه ترین راه برای رسیدن به این هدف است و باید آرزو کنیم که ما نیز با شهادت این دنیا را ترک کنیم.

وی تصریح کرد: انسان نباید اسیر و استخدام دنیا باشد بلکه باید دنیا را به استخدام خود درآورد، کاری که شهدا انجام دادند و از عهده آن به خوبی برآمدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: شهیدان زنده اند و چون به مقام قرب رسیده اند و وصف الهی پیدا کرده اند زنده کننده ما نیز هستند، لذا این اجلاسیه ها برای این است که ما زنده شویم و خود را پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی بیان داشت: انواع ابزارها دست به دست هم داده اند که دین ما را بگیرند اما باید مراقب باشیم که ما را زمین گیر نکنند.

وی با بیان اینکه روحانیت، مأمور و وارت انبیا و ائمه اطهار(ع) هستند، اضافه کرد: امروز دشمنان به دنبال آن هستند تا دین مردم را بگیرند، لذا هدفش را مبارزه با روحانیت قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه روحانیت سخنگوی دین خدا و مبیّن آن است، ادامه داد: دین اسلام  ثابت و ساکن نیست که هر کسی قرائتی از آن ارائه کند بلکه سخنگو دارد و روحانیون سخنگوهای آن محسوب می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه کسانی که دین را از زبان ولایت نگرفتند دچار مشکل شده اند، افزود: روحانیت از اهل بیت(ع) یاد گرفته، هر کجا دین به خطر افتاد همه‌ چیزش را فدای دین کند، و شهدای روحانی گواه این حقیقت هستند.

وی تأکید کرد: فریاد حوزه های علمیه این است که روحانیت در برابر منافقین و جریان های انحرافی ساکت نخواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: استکبار، نفاق، آل یهود، آل سعود و جریان های غیر دینی بدانند، ممکن است روحانیت به خاطر مصالحی، زمانی آرام تذکر دهد، اما اگر روزی در مقابل دین مردم بایستند، در مقابل دنیای آن ها خواهد ایستاد.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی گفت: امروز افتخارمان این است که در نظامی زندگی می کنیم که یک شخصیت روحانی مجاهد، بصیر و به قول دشمن ابر مردی که خواب را از ابرقدرت ها گرفته و معجزه آسا انقلاب را مدیریت می کند، سکاندار کشور را در دست دارد.

وی عنوان داشت: 40 سال است که با وجود همه فتنه ها، دشمنی ها و تهاجم ها انقلاب به راه خود ادامه می دهد و این به برکت مردم بصیر و حوزه های بیدار کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه عامل بقای انقلاب، ولایت محوری است، افزود: دشمنان به این جمع بندی رسیده اند که آنچه انقلاب ایران را از همه گردنه ها و فتنه ها عبور داده، پیوند عمیق امت با ولایت است، لذا سعی دارد به هر نحوی این پیوند را دچار خدشه کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی بیان کرد: در نظام ولایی، مدیریت، سیاستگذاری و فرمانروایی مختص ولی امر است، لذا از همه مسئولین، سران قوا و مدیران انتظار داریم به جای نظریه پردازی، رهنمودهای ولایت فقیه را هم خوب بفهمند و هم خوب عمل کنند، و هر فردی که مسیری غیر این مسیر را برود قطعا مسیر غیر انقلاب را رفته است.

وی در پایان گفت: پیام اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی نیز این است که با برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، دهه پنجم انقلاب را با ولایت محوری با قدرت ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha