جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی در همایش بصیرت و پیشگیری- کرمان

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در همایش «صیانت و پیشگیری»، تخریب روحانیت را سرمایه سوزی دانست و تصریح کرد: مردم بال و ‌پر روحانیت هستند و اگر از یکدیگر جدا شوند، انقلاب نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در همایش «صیانت و پیشگیری» که در شهر کرمان برگزار شد، روحانیت را سرمایه ای گرانبها برای جامعه دانست و گفت: از روحانیت و علمای دین در روایات به سرمایه و ‌نیروی لایزال الهی و ورثه انبیا تعبیر شده؛ مردم باید قدر این سرمایه را بدانند و بدانیم که تخریب روحانیت سرمایه سوزی است.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجلس خبرگان رهبری در ادامه به راه های تحصیل این سرمایه پرداخت و گفت: راه تحصیل این سرمایه با دو عنصر است. یکی علم و دیگری عمل است؛ علم زمینه ساز است و عمل موجب رشد و تعالی می‌شود. روحانیون باید تحصیل را جدی بگیریند و به طور دائم نفس خود را مورد تربیت قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانی یعنی کسی که از دنیا دل بریده است، اظهار کرد: اشتغال به مباحث مادی و دنیوی، فراموشی مسئله تربیت نفس و‌ بی بصیرتی موجب ریزش و تضعیف سرمایه اجتماعی روحانیت می شود‌. باید عوامل ریزش سرمایه روحانیت به صورت جدی مورد پژوهش مراکز مربوطه قرار بگیرد.

عضو‌ شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود به عوامل رویش های سرمایه اجتماعی روحانیت اشاره کرد و گفت: پرورش طلاب انقلابی، حضور در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی و گسترش فرهنگ دینی از عوامل مهم در رویش سرمایه روحانیت است.

آیت الله خاتمی، در پایان، محل حفظ سرمایه اجتماعی روحانیت را مردم دانست و گفت: مردم بال و ‌پر روحانیت هستند و اگر از یکدیگر جدا شوند، انقلاب نمی‌ماند. روحانیت نیز باید در برابر نقشه های دشمن در جدا کردن مردم از روحانیت بیدار باشند و با مردم ارتباط قوی تر داشته باشد.‌

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha