پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه جامعه روحانیت

حوزه/ برگزاری جلسه جامعه روحانیت با حضور بنده که نخستین بار هم نیست در آن شرکت می کنم، نشان از وحدت عملی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عبدالواحد خواجوی، امام جماعت اهل سنت شیراز، ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز، دین مورد پسند خداوند را اسلام دانست و اظهار داشت: همه ما مسلمان هستیم و این توفیق را خداوند به ما داده است.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان مانند شاخه و برگ یک درخت هستند، افزود: مسلمانان اعم از شیعه و سنی محب آل البیت پیامبر(ص) هستند و از آنها تاسی می جویند.

امام جماعت اهل سنت شیراز با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در استان فارس، وحدت سیاسی و شعاری نبوده، بلکه عملی است، تصریح کرد: برگزاری جلسه جامعه روحانیت با حضور بنده که نخستین بار هم نیست در آن شرکت می کنم، نشان از وحدت عملی دارد.

وی ادامه داد: آیت الله دستغیب بارها در ماه رمضان به بهانه افطاری از روحانیون اهل سنت دعوت کرده که نشان از وحدت شیعه و سنی استان فارس است.

خواجوی، به نماد های وحدت شیعه و سنی در استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت در عزاداری ماه محرم، پیروزی شیعیان حزب الله لبنان بر صهیونیست ها و اعلام کردن سجده شکر در مسجد اهل سنت شیراز از سوی بنده نشانگر وحدت است، بنابراین مهمترین موضوع پیروزی اسلام در برابر کفر است.

وی تاکید کرد: علمایی مانند آیت الله آیت الهی و آیت الله سید مجتبی موسوی بنده را در منزل شخصی و حتی اتاق شخصی خود راه می دادند که نشان از وحدت است، افراد بسیاری از کشور های مختلف سؤال می کنند که آیا شما در کشور ایران مشکلی ندارید، هنگامی که ما توضیح می دهیم در ایران از چه نعمت هایی برخوردار هستیم، انگشت به دهان می گیرند.

خواجوی، مسجد اهل سنت شیراز را نماد وحدت دانست و تصریح کرد: دشمن مشترک ما در صدد ایجاد شکاف و تفرقه بین مسلمانان است، اما به فضل خداوند با بصیرتی که مقام معظم رهبری دارند مردم هشیار و بیدار هستند.

امام جماعت اهل سنت شیراز تاکید کرد: امنیتی که امروز در جامعه وجود دارد به دلیل وحدتی است که در جامعه وجود دارد.

خواجوی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ فرد شیعه و سنی، جرأت نماز خواندن در مساجد یکدیگر را نداشتند اما امروز در مسجد اهل سنت مهر گذاشته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha