پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
در جمع طلاب فیروآباد شیراز

حوزه/ امام جمعه فیروزآباد، برادری اسلامی را فراتر از تعصبات خواند و تصریح کرد: انسان مومن باید همانند نبی مکرم اسلام(ص) خود را از همه تعصبات مبرا بداند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عزیز الله هاشمی طی سخنانی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه فیروزآباد، ضمن تبریک و گرامی داشت میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت نماد اتحاد میان مسلمانان است.

وی، وحدت و اتحاد را یکی از لوازم مظاهر اخوت و برادری دانست و افزود: هر چیزی که با مظاهر وحدت تضاد داشته باشد تفرقه ایجاد می کند.  

امام جمعه فیروزآباد تصریح کرد: اگر بنیان جوامع اسلامی بر برادری استوار باشد قطعا رو به پیشرفت خواهد بود، بنابراین چنین جامعه ای در عرصه باورهای ایمانی، عبادات و شعائر و ... یکپارچه و هماهنگ است.

وی عنوان کرد: اگر جامعه اسلامی از منابعی مانند قرآن و سنت که سرچشمه هدایت است، بهره بگیرد، قطعا در همه عرصه ها موفق عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام  هاشمی، جامعه اسلامی را جامعه ای دانست که به خداوند، کتاب و پیامبر واحد ایمان دارد، تاکید کرد: دوستی و گرایش چنین جامعه ای فقط به خداوند و پیامبر(ص) است.

 وی، برادری اسلامی را فراتر از تعصبات خواند و خاطرنشان کرد: انسان مومن باید همانند نبی مکرم اسلام(ص) خود را از همه تعصبات مبرا بداند.

امام جمعه فیروزآباد با بیان اینکه دشمنان با ایجاد شبهه در صدد اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند، ابراز کرد: قرآن کریم در مورد توطئه های غیر مسلمانان برای چنددستگی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان هشدار می دهد، بنابر این باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha