جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاس مديران و معاونان حوزه علميه خواهران استان هرمزگان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کاویانی با تاكيد بر اينكه هدف دين اجراي سبك زندگي اسلامي است، گفت: مواردي همچون علم، وضعيت اقتصادي و نظامي مطلوب و جايگاه اجتماعي و بين المللي، ابزار اجراي دستورات قرآن و پيامبر اكرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین کاویانی در اجلاس مديران و معاونان حوزه علميه خواهران استان هرمزگان كه، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد با بيان اينكه اصلي ترين نكته صداقت و راستي با خود است، گفت: صداقت با خود مقدم بر صداقت با خداوند است و صداقت با خود ظرفيت پذيرش صداقت با خداوند را در فرد ايجاد مي كند.

این استاد حوزه با اشاره به اينكه صداقت دريچه رسيدن به اخلاص است، افزود: اصل و اساس هر چیز اخلاص است كه تاثير عمیقی در زندگی های افراد مي گذارد.

وی خطاب به مديران و معاونان مدارس علميه خواهران تاكيد كرد: صداقت بزرگان دين را سرلوحه خود قرار دهيد و در برابر همه سختی‌ها همچون پیامبر(ص) استوار باشيد و افراد مختلف را با ظرفیت های متفاوت با لطافت کلام بپذیرید.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی در ادامه به برنامه هاي اجرايي مديران و معاونان در مدارس علميه اشاره كرد و بيان داشت: برنامه‌های کلی حوزه هاي علميه كه بر اساس فكر و جلسات متعدد و با حمايت و تجربیات قبلی تنظيم شده است یک چارچوب کلی از نحوه عمل کردن به ریزه‌کاری‌ها است.

استاد حوزه افزود: بخش عمده کار، کیفیت اجراي مستمر برنامه های بومي منطقه اي است كه به آن هدفمندی عملیاتی می‌گویند.

وی تصريح كرد: با توجه به تفاوت ها و نيازهاي مختلف هر منطقه به لحاظ زندگی روزمره مردم و فضاي فرهنگي آن منطقه، فعاليت هاي تبليغي مدارس بايد متفاوت و در راستاي رفع نيازهاي منطقه زيستي خودشان باشد.

استاد حوزه با اشاره به آيه 122 سوره توبه، اصل و ماموریت طلاب را تبلیغ دین دانست و گفت: انذار تنها به لفظ نيست، بلكه بسياري از اساتيد بزرگ حوزه براي هدايت و اصلاح رفتار مردم و شاگردان  و انتقال اصول زندگي اسلامي از ديدگاه محبتي استفاده مي كردند كه بسيار موفق و موثر بوده است.

 حجت الاسلام و المسلمین کاویانی با تاكيد بر اينكه هدف دين اجراي سبك زندگي اسلامي است، گفت: مواردي همچون علم، وضعيت اقتصادي و نظامي مطلوب و جايگاه اجتماعي و بين المللي، ابزار اجراي دستورات قرآن و پيامبر اكرم(ص) است.

وي با بيان اينكه هدف نهایی حوزه های علمیه بخصوص حوزه های خواهران بايد اصلاح سبک زندگی ها باشد، بيان داشت: تربیت به عنوان يك اصل است، تربیت بايد به طرف عملیاتی شدن سبک زندگی اسلامی در بين مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کاویانی هدف از مطالعه كتاب هاي حوزه مانند درس ادبيات عرب كه وسيله فهم آيات و درك ارتباط آنها با يكديگر است را اجراي آن ها در زندگی روزمره افراد دانست و گفت: لازمه اجراي هدف اسلام در زندگي هاي روزمره، ايجاد ارتباط صحیح بين افراد در راستاي رفع نيازهاي عاطفی فرزندان، ارتباط صحيح همسران و مديريت صحيح اقتصاد خانواده و غيره است.

وي با تاكيد بر اينكه دروس حوزه اصل نيست، افزود: دروس حوزه ابزار رسيدن به اصل يعني سبك زندگي اسلامي است.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha