پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امیدی امام جمعه ازندریان

حوزه/ حجت الاسلام امیدی با اشاره به این که برخی زیر پرچم انگلیس، در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را مطرح می کنند، گفت: برادران اهل سنت با وجود آن که امامت را قبول ندارند، اما نسبت به ائمه ما احترام خاصی قائل هستند و حتی به زیارت امامان ما نیز می آیند.

حجت الاسلام علی امیدی از اساتید حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ضمن تبریک هفته واحد و میلاد پیامبر اسلام(ص)، گفت: قرآن در آیات متعددی بر لزوم وحدت در جامعه تاکید کرده است. این که خداوند می فرماید دست خداوند همراه با جمعیت است نشان از اهمیت اتحاد و دوستی در دین اسلام دارد.

وی ماه ربیع الاول را ماه رافت نامید و گفت: در این ماه پیامبر(ص) بین دو قبیله اوس و خزرج که سال ها با هم درگیر بودند، وحدت ایجاد کردند و همچنین بین مهاجرین مکه و انصار مدینه نیز برادری شان را ثبت کرد.

حجت الاسلام امیدی گفت: در مجموع دین اسلام دین وحدت است و مومنان را از اختلاف منع می کند، چرا که اگر اختلافی باشد باعث خواهد شد که ارزش و جایگاه شما تنزل پیدا کند.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) با وجود آن که خلافت حق ایشان بود، اما کاری انجام نداد که بین امت اسلام اختلاف ایجاد شود و البته نه تنها امیرالمومنین(ع) بلکه سیره همه معصومین(ع) به همین روش بود.

این کارشناس مذهبی ادامه افزود: سیره علما نیز به همین منوال بوده و هست و همه مراجع معظم تقلید لعن بزرگان اهل سنت را نهی کرده اند و مردم باید هوشیار باشند که در دام افراد معلوم الحال که دم از اختلاف می زنند، نیفتند.

وی با اشاره به اینکه برخی زیر پرچم انگلیس، در مقابل هفته وحدت، هفته برائت را مطرح می کنند، یادآور شد: برادران اهل سنت با وجود آن که امامت را قبول ندارند، اما نسبت به ائمه ما احترام خاصی قائل هستند و حتی به زیارت امامان ما نیز می آیند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha