شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جعفر مروارید

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۵۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۲۹ هزار عنوان توسط ناشران خارجی در معرض دید علاقه مندان قرار دارد. از ویژگی‌های نمایشگاه امسال سرای اهل قلم است که برنامه‌های نخبگانی در آن طراحی شده و شب‌های فرهنگی شهرستان ها نیز انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد جعفر مروارید، شامگاه جمعه در مراسم افتتاحیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد گفت: امروز در جوار مضجع امام رضا(ع) نیازمند ترجمه فرهنگی محاسن اهل بیت(ع) هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که نگاه ما به نمایشگاه صرفا فروشگاه کتاب نیست، بلکه کلان رویداد فرهنگی بوده و نماد آگاهی است، بیان کرد: کتاب ابزار انتقال ایده و تجربیات گذشته و گفتگوی میان فرهنگی است؛ در حقیقت تعالی فرهنگ عمومی در سایه مطالعه امکانپذیر است و نمایشگاه کتاب جهت ترویج جریان مطالعه و انتقال دانش صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که کتاب دیالوگ مولف و مخاطب و نقطه امتزاج دو فرهنگ متفاوت می باشد، ابراز کرد: پیشرفت در گرو توسعه فرهنگی و تعامل تجاری ملل مختلف بوده و نقش سرنوشت ساز دارد و هر تالیف و نهضت ترجمه متون تاثیرگذار از مصادیق پیشرفت محسوب می شوند و تنوع و تکثر فرهنگی یک فرصت برای نمایش اصالت و عقلانیت معارف شیعی است.

مروارید ادامه داد: نمایشگاه کتاب جهت تسهیل انتقال دانش و به بهانه تکریم کتابگردی و خرید کتاب و کتابخوانی است و امیدواریم این یک هفته، انگیزه‌ای در طول سال باشد که شهروندان مشهدی کتابخوانی و کتابگردی را جزو برنامه خود قرار دهند.

وی با بیان این که گسترش شبکه‌های اجتماعی و جهانی یک تهدید برای کتابخوان‌های سنتی است، بیان کرد: هنوز کتاب اصالت خودش را دارد؛ شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب امسال، با 26 کمیته تخصصی با برگزاری 40 جلسه از مردادماه فعالیت خود را آغاز کرد و 700 ناشر و 800 غرفه در بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد مقدس حاضر هستند.

وی با اشاره به فعالیت 20 ناشر بین‌المللی در این نمایشگاه تصریح کرد: بیش از 150 هزار عنوان کتاب داخلی و 29 هزار عنوان توسط ناشران خارجی در معرض دید علاقه مندان قرار دارد؛ از ویژگی‌های نمایشگاه امسال سرای اهل قلم است که برنامه‌های نخبگانی در آن طراحی شده و شب‌های فرهنگی شهرستان ها نیز انجام می‌شود. مجموعا 94 برنامه در سرای اهل قلم طراحی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پنجمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و انتخاب کتاب سال از میان 3000 عنوان کتاب صورت گرفته و از 6 عنوان کتاب تقدیر می‌شود و این توسعه فرهنگی نیز بی شک بزرگ زرین برای ساکنان و مجاوران حرم امام رضا(ع) می باشد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha