جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی

حوزه/ رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه با استقبالی که از کار تئاتر و دیگر برنامه های کاروان فرهنگی لقاء الحسین شد، به ضرورت کار فرهنگی در اربعین بیش از پیش پی بردیم، گفت: اگر هزاران اقدام برای دریای بی کران اربعین شود، باز هم کم است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در نشستی جمعی از فعالان هنری مراسم اربعین حسینی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: کاروان فرهنگی لقاء الحسین چند ویژگی داشت که اجتماع کار بچه مسجدی ها بود تا نشان دهیم از مسجد جدا نیستیم.

وی با بیان اینکه شناخت وضعیت فرهنگی کشور عراق بسیار مهم بود، گفت: با استقبالی که از کار تئاتر و دیگر برنامه های این کاروان شد به ضرورت کار فرهنگی در اربعین بیش از پیش پی بردیم.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در خصوص برنامه های این کاروان هنری در اربعین حسینی مطرح کرد: در حوزه پوستر و گرافیک با موضوعات هلوکاست، فلسطین و میانمار استقبال خوبی شکل گرفت که انتظار آن را نداشتیم.

کریمیان اضافه کرد: در گفتگوهایی که با مردم عراق و لبنان داشتیم همه این اقدام را تایید کردند، چراکه یک حرکت ضد ظلم بود و باید سعی گردد در اربعین به این مسائل پرداخته شود.

وی با بیان اینکه در نجف میهمان کنگره بین المللی لقاء الحسین بودیم، متذکر شد: مستندسازی این کنگره بر عهده ما بود و در نشست های تخصصی برگزار شده، افرادی از ایران، عراق و لبنان حضور داشتند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برنامه ورکشاپ گرافیک تولید اثر داشتیم، عنوان کرد: ظرفیت های هنری زیاد است و حمایت های شما را برای جریان فرهنگی و هنری می طلبد و اگر هزاران اقدام شود برای دریای بی کران اربعین کم است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک محور کلیدی داشتیم که تولید مستند با موضوع سازمان های اربعینی بود، مطرح کرد: اینکه حب امام حسین(ع) این همه سازمان های کوچک اربعین را درست کرده، به این سؤال می رسیم که چطور حضرت حجت(عج) دنیا را اداره خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه سفرنامه اربعین توسط استاد نظام دوست در حال تدوین است و ان شاءالله به چاپ خواهد رسید، گفت: باید برنامه ریزی بهتری برای سال بعد پیش بینی شود تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha