شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه کردستان به برگزاری کنفرانس وحدت در تهران اشاره کرد و گفت: سالیان سال است که جمهوری اسلامی به عنوان منادی واقعی وحدت در جهان اسلام این کنفرانس بین المللی را برگزار می کند و برگزاری چنین کنفرانسی خط بطلانی بر تهمت های دشمنان مبنی بر تلاش ایران برای ناامن کردن منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، پیش از ظهر امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان ضمن تبریک میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت: در هفته های اخیر شاهد مناسبت های مذهبی و ملی بسیاری در سطح کشور بودیم که بی شک وجود چنین مناسبت هایی پایه های نظام و انقلاب را استوارتر از گذشته خواهد نمود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: یکی از این مناسبت ها، اربعین حسینی بود که امسال حضور میلیونی عاشقان اهل بیت علیهم السلام چشم جهانیان را خیره کرد.

این استاد حوزوی تصریح کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی که بزرگترین راهپیمایی جهان محسوب می شود، برای چندمین سال پیاپی قدرت و انسجام مسلمین را نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان یکی دیگر از مناسبت های اخیر را روز ملی استکبارستیزی؛ 13 آبان ماه عنوان کرد و افزود: دشمنان از ماهها قبل تلاش رسانه ای بسیاری برای کم رنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان انجام دادند، ولی نتیجه معکوسی عاید آنها شد و بار دیگر ملت ایران با حضور در این راهپیمایی نشان دادند که همچنان حامی و پشتیبان ولایت مطلقه فقیه هستند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هفته وحدت از دیگر مناسبتهای این روزهاست که این هفته به همت و درایت امام خمینی (ره) برای ایجاد وحدت و انسجام دوباره در جهان اسلام نامگذاری شد.

این استاد حوزوی ادامه داد: وحدت همان طوری که امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید داشته و دارند، نیاز اصلی و ضروری مسلمان در این سالهاست، اگر جهان اسلام همان وحدتی که امام خمینی (ره) مدنظر داشتند را عملی می کردند اکنون جهان اسلام حرفهای بسیاری برای گفتن در دنیا داشت، ولی متاسفانه برخی از سران خودفروخته اسلامی در دامان استکبار و دشمنان دین خدا افتاده اند که این برای اسلام اسفبار است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در ادامه به هفته بسیج و اهمیت این هفته در تاریخ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در اوان پیروزی انقلاب اسلام، امام خمینی (ره) با درک شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، ضرورت ایجاد نهادی به نام بسیج را به خوبی درک کردند و به همین منظور در همان سال های نخست انقلاب سازمان بسیج شکل و سازمان خاصی یافت.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه بسیج متعلق و برخواسته از دل و قلب ملت انقلابی ایران است، یادآور شد: بسیج یک نهاد صرفا نظامی نیست که وظیفه اش با پایان جنگ هشت ساله به پایان برسد، بلکه بسیج نهاد و سازمانی است که همواره در راه خدمت و آبادانی کشور و نظام قدم برمی دارد.

وی بسیج را نیرویی کارآمد، انقلاب و متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز در عرصه های ملی به مانند حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و... شاهد حضور پرصلابت بسیجیان هستیم، لذا امروز بسیجی بودن برای هر ایرانی افتخاری بزرگ محسوب می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) اظهار داشت: فردا هم یکی از بزرگترین و گرامی ترین ایام و اعیاد مسلمین است. فردا خاتم الانبیا(ص) پا به عرصه وجود می گذارند.

وی تصریح کرد: میلاد رسول اکرم مصادف است با کشیده شدن خط بطلان بر جهل و خرافه پرستی در جهان. لذا باید گفت که حضرت محمد (ص) تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه وجود این نازنین متعلق به همه عالم و ادیان است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود به گوشه هایی از زندگی امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام جعفر صادق (ع) به عنوان ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، مایه شکوه و عظمت اسلام و مکتب شیعه است. این امام بزرگوار دانشمندی بی بدیل در تمام اعصار است که هنوز فرمایشات و دستورات ایشان چراغ راه بشریت است.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود به برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران اشاره کرد و گفت: سالیان سال است که جمهوری اسلامی به عنوان منادی واقعی وحدت در جهان اسلام این کنفرانس عظیم و بین المللی را برگزار می کند که برگزاری چنین کنفرانسی توسط جمهوری اسلامی خط بطلانی بر تهمت های دشمنان مبنی بر تلاش ایران برای ناامن کردن منطقه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha