پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر لزوم حمایت از جوانان به منظور ایفای نقش های مهم به خصوص در عرصه وحدت و تقریب در جهان اسلام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، امروز در نشست دانشجویان جهان اسلام که در حاشیه روز نخست کنفرانس بین المللی وحدت در تهران، برگزار شد، با انتقاد از جریان خشونت علیه مسلمانان گفت: امروزه شاهد گسترش خشونت های همه جانبه علیه مسلمانان هستیم.

وی افزود: خشونت ها و تندروی ها نشانه آن است که دشمنان احساس سقوط و رسیدن به پایان راه می کنند؛ قطعا این گروه به نقشه شوم خود که همانا از بین بردن جهان اسلام است نخواهد رسید.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: امام زمان(عج) با نیروی جوانان دنیا را فتح خواهد کرد، زیرا این گروه انگیزه و توان و نیروی خود را مصروف تحقق آرمان های الهی می کنند؛ جوانان دارای نشاط مسئولیت آور هستند و به همین دلیل است که در این میسر خواهند درخشید.

آیت الله اراکی ادامه داد: در این مسیر یعنی در جریان نصرت الهی مومنین جوان ها متن و بقیه در حاشیه هستند و افراد با تجربه فقط در حد انتقال تجربیات در میدان خواهند بود و جوان هستند که میدان را اداره خواهند کرد.

وی بیان کرد: قدرت ذهنی جوانان و به خصوص قشر جوان فرهیخته می تواند در پربار تر شدن این گونه برنامه ها نیز موثر باشد و امیدواریم بتوانیم با طرح های جوانان، راه های بهتری برای ایجاد وحدت در جهان اسلام بیابیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان اظهار کرد: جوانان بهتر از هر کسی می توانند وحدت را در بین مردم ایجاد کند؛ اگر جوانان ما در ایران خوب عمل کنند، قطعا می توانند نسل جوان اروپا و آمریکا را هم به دنبال خود بکشانند؛ ما می خواهیم با امکانات کم، کارهای بزرگ انجام دهیم. هرجا خواستیم بر خودمان تکیه کنیم، شکست خوردیم، اما هر جا به خدا توکل کردیم پیروز شدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha