جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ذلت آل سعود و لباس انگلیس و آمریکا بر تن شیوخ مزدور تفرقه افکن

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی گفت: در سالهای گذشته سعودی ها با تهدید و تطمیع مانع از حضور تعدادی از مهمانان ما در کنفرانس وحدت می شدند، اما ما امسال توفیق بسیار خوبی در جذب و پذیرایی از مهمانان کنفرانس داشته ایم و تلاشمان این بوده که تحرکات موذیانه وهابیت را نقش بر آب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی،‌ معاون امور ایرانیان مجمع تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: مسئله وحدت آنقدر بدیهی است که می بینیم در سالهای اخیر دولت سعودی با اینکه هیچ اعتقادی به این مسئله ندارد، اقدام به تشکیل یک نهاد تقریبی در عربستان کرده است و بودجه ای را به آن اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته سعودی ها با تهدید و تطمیع مانع از حضور تعدادی از مهمانان ما در کنفرانس وحدت می شدند، اما ما امسال توفیق بسیار خوبی در جذب و پذیرایی از مهمانان کنفرانس داشته ایم و تلاشمان این بوده که تحرکات موذیانه وهابیت را نقش بر آب کنیم.

 معاون امور ایرانیان مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود:ما هر سال از علمای الازهر خصوصا از جناب احمد الطیب برای حضور در کنفرانس دعوت می کنیم، اما مسائل سیاسی مابین ایران و مصر مانع از حضور ایشان است، زیرا در مسائل خارجی، علمای هر کشوری تابع قوانین آن کشور هستند و در سالهای گذشته که ما مهمانانی از مصر داشتیم بعد از بازگشت مشکلاتی برایشان ایجاد شده بود.

وی افزود: امسال دشمن تلاش بسیار زیادی برای به انزوا بردن جمهوری اسلامی انجام داد و خصوصا با موضوع ی که در کنفرانس محوریت دارد که همان بحث فلسطین عزیز است خیلی تلاش کردند مهمانان را از حضور در کنفرانس وحدت منصرف کنند، اما حضور علما، نخبگان و سیاستمداران بزرگ نشان دهنده شکست بدخواهان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 

انتهای پیام/ع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha