جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست پژوهشی در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

حوزه/ صالحی پور، نیاز ضروری طلاب برای پاسخگویی به شبهات را کتابخوانی دانست و گفت: لازمه پاسخگویی به سوالات مختلف مخاطبین، مطالعه مستمر کتاب بخصوص کتابهای استدلالی و منطقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان،  زهرا صالحی پور، در نشست پژوهشی که در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه کنونی از منظر مقام معظم رهبری را این گونه بیان کرد: حضرت آقا فرمودند «من هر زمانی که به یاد کتاب و وضع کتاب در جامعه خودمان می افتم، قلباً غمگین و متاسف می شوم.»

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به دسیسه های دشمن بر نابودی کتاب هایی که روشنگری و بصیرت را در افراد بالا می برد، گفت: دشمنان اسلام برای حذف قسمت هایی از تاریخ اسلام راهی به غیر از نابودی منابع اسلامی و غیر اسلامی را نداشتند.

وی در ادامه به شیوه صحیح مطالعه کتاب اشاره کرد و تاکید کرد: برای حفظ ذهن از هر گونه پراکندگی معلومات، آشفتگی و تشویش باید به سیر مطالعاتی و مطالعه موضوعی و ترتیبی کتاب های مورد نظر پرداخت.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب با تاکید بر جایگاه کتاب نزد فیلسوفان و عالمان کشور ایران در عصر گذشته، افزود: به مرور زمان و تسلط پادشاهان ظالم این مرز و بوم، اهمیت این گنجینه عظیم رو به افول گذاشت به طوری که امروزه فقط تعداد کمی از مردم جامعه ما اهل مطالعه و کتابخوانی هستند.

وی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «غنای کتاب های شهید مطهری را اصلا فراموش نکنید»، تاکید کرد: برای پاسخگویی به شبهات دینی و غیر دینی مخاطبان، کتاب های شهید مطهری بهترین و کافی ترین منابع هستند.

 صالحی پور در پایان خطاب به طلاب گفت: کتاب هایی را که در طول تابستان مطالعه کرده اید را معرفی کرده و خود را برای سیر مطالعاتی آماده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha