جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه شیوه های منبع شناسی ویژه طلاب پایه اول مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) پارسیان استان هرمزگان

حوزه/ هاشمی با تاکید بر لزوم اهمیت رعایت اخلاق پژوهشی، تصریح کرد: در استفاده از منابع تحقیقاتی پژوهش باید با حفظ اخلاق پژوهشی، جانب امانت داری مطالب کتاب رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم سکینه هاشمی در کارگاه «شیوه های منبع شناسی» ویژه طلاب پایه اول مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) پارسیان استان هرمزگان که در این مدرسه برگزار شد، با اشاره به جایگاه پژوهش در اسلام، بیان کرد: مطالعه کتاب سبب رشد، تعالی و پیشرفت جامعه و مانع بسیاری از آسیب های اخلاقی، رفتاری، اجتماعی و غیره خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم اهمیت رعایت اخلاق پژوهشی، تصریح کرد: در استفاده از منابع تحقیقاتی پژوهش باید با حفظ اخلاق پژوهشی، جانب امانت داری مطالب کتاب رعایت شود.

 هاشمی با اشاره به اهمیت منابع تفسیری در پژوهش، اظهار کرد: یکی از منابع مهم و معتبر در تحقیق، منابع تفسیری است که برای سهولت در کار پژوهشگر نرم افزارهایی همچون جامع التفاسیر  و جامع الاحادیث حاوی تمام منابع شیعه و اهل سنت تولید شده است.

وی در ادامه، دیگر منابع کتابخانه ای همچون کتب اخلاقی - تربیتی، روانشناسی و غیره مورد نیاز طلاب پژوهشگر ، را معرفی کرد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) پارسیان ضمن بزرگداشت مقام علامه طباطبایی در هفته کتاب و کتابخوانی، مطالعه سیره فردی و اجتماعی این شخصیت شامخ را به طلاب علوم دینی توصیه کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha