سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
داوودی نژاد

حوزه/ نشست «تربیت دینی فرزند: به همت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، مشاور و کارشناس خانواده در نشست تربیت دینی فرزند در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد با بیان این که به فرزندان خود در محیط خانه بها دهید، گفت: پیش از 7 سالگی احترام بیش تر به فرزندان و از 7 تا 14 سالگی احترام بیش تر به والدین در اولویت قرار دارد اما به طور کلی باید احترام فرزندان و والدین به یکدیگر و رفتارهای محبت آمیز در زندگی خانواده برقرار باشد.

وی با بیان این که کودکان پیش از 7 سالگی آزادی کامل دارند مگر چنانچه خواسته و مطالبه آنان غیر ممکن، خطرناک و یا حق الناس باشد که در این صورت باید والدین مقابل فرزندان بایستند، تصریح کرد: اگر فرزندانی پیش از 7 سال دارید محبت درمانی کرده و با آغوش باز به آنان محبت کنید که این راز تربیت و پرورش آنان به سبک دینی است.

مشاور و کارشناس خانواده با بیان این که بچه ها می خواهند به چشم بیایند و اگر کاری انجام می دهند که شایسته نیست بدین سبب است که می خواهند با امر و نهی شما، دیده شوند، افزود: بچه های زیر 7 سال کارهای بد را بیشتر دوست دارند چراکه می دانند با رفتارهای بد بارها دیده می شوند در صورتی که شما باید در قبال رفتارهای پسندیده آنان، بارها مورد تشویقشان قرار دهید.

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این که نگاه محبت آمیز شما به بچه هایتان بسیار مهم و کلیدی است، بیان کرد: شخصی خدمت امام رضا(ع) آمد و از رفتارهای اذیت آمیز فرزندش شکایت کرد؛ امام به او فرمودند که مبادا او را تنبیه کنی، بلکه تنها به او نگاه نکن و البته مدت زمان قهر تو با او طولانی نشود چراکه عدم دیده شدن، به آنان می فهماند که چنین کاری درست نیست.

وی با بیان این که فرزندان یکی از بهترین محبت های جهان هستی هستند، عنوان کرد: فرزندانتان را نوازش کنید و به آنان مهر بورزید؛ بدانید بوسیدن فرزندان رحمت و بوسیدن پدر و مادر عبادت است؛ حتی با زبان خویش نیز به آنان محبت کنید.

مشاور و کارشناس خانواده با بیان این که به بچه هایتان مهر بورزید و نگذارید آنان از محبت و مهر شما بی بهره باشند، خاطر نشان کرد: با بچه هایتان با عدالت برخورد کنید و میان آنان فرق نگذارید و در هر شرایطی احترام آنان را داشته باشید.  

حجت الاسلام داوودی نژاد با بیان این که طوری برخورد نکنید که به فرزندانتان بربخورد، تاکید کرد: کودکان برون گرا هستند و وقتی می گویید از کسی چیزی را یاد بگیرید، دقیقا نسبت به آن حسود شده و ذهن منفی پیدا می کنند؛ نگذارید امید فرزندتان از دست برود و همواره نسبت به حرکت های پسندیده، آنان را تشویق و نسبت به انجام دوباره آن ترغیب کنید.

وی در پایان کتب «راز های ارتباط با جنس مخالف»، «سین جین های خواستگاری» و «رازهای تسخیر قلب همسر» را از جمله کتبی دانست که می تواند هم در زمینه امر ازدواج و هم در زمینه زندگی زناشویی و تربیت فرزند بسیار اثرگذار باشند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha