پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام اصغر قدیمی

حوزه/ دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با بیان اینکه روشنگری درزمینهٔ وحدت مسئولیت همگانی علمای شیعه و سنی است، گفت: اگر عالمان شیعه و سنی در جهت راهنمایی و روشنگری مردم نسبت به وحدت توجهی نداشته باشند و اعتنایی نکنند، بزرگ‌ترین خیانت را به پیامبر اکرم (ص) کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، امروز در نشستی با شماری از روحانیان، با گرامیداشت سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و هفته وحدت، اظهار کرد: خداوند متعال برای توجه بشر به یک نقطه و هدف خاص، حوادث و تکویناتی را مقدر کرده است و پیامبر اکرم (ص) نقطه عطفی برای تحول قابل تأمل جامعه انسانی در همین راستا بودند.

وی در تبیین سخن خود گفت: با میلاد پیامبر اکرم (ص)، حوادث تکوینی رخ داد و در این جریانات ایوان کسری و چهار کنگره آن به لرزه افتاد و دریاچه ساوه به خشکی انجامید و نوری از طرف حجاز نمایان شد و اندیشمندان آن زمان اذعان کردند که یک امر عظیم خارق‌العاده در بلاد عرب به وقوع پیوسته است.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: خداوند متعال این تحول عظیم بشری و نقطه عطف را نشان داد و اسلام و قدرت پیامبر (ص) آن‌چنان قدرت استکبار را مورد وحشت قرار داد تا جایی که عزت و اقتدار اسلام سراسر زمین را مملو از مسلمان کرد.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز هم استکبار وحشت از آن روز دارد که محور زندگی ما پیامبر اکرم (ص) بشود.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران نخستین خاک‌ریزی است که در مقابل استکبار مقاومت و ایستادگی می‌کند، خطاب به شیعیان و اهل سنت، تصریح کرد: ما با هر عقیده و اندیشه‌ای روزانه ده بار «اهدنا الصراط المستقیم» می‌گوییم و تنها ندای خالصانه توحید از ما به صدا درمی‌آید.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: به همین دلیل در عرصه توحیدی تمام شئون اجتماعی و ظاهر و باطن ما باید بر محور پیامبر اکرم (ص) باشد.

وی تصریح کرد: اگر شخصی اعم از شیعه یا اهل سنت در خانه خویش بنشیند که فقط به دنبال تهجد و نماز و زهد شخصی باشد و مسلمانان را بیدار نکند، از هر کافری ناپاک‌تر است چراکه پیامبر (ص) را تنها گذاشته و مطامع شخصی خود را بر همراهی با خط رهبری امت اسلام ترجیح داده است.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تأکید کرد: اگر عالمان در جهت راهنمایی و روشنگری مردم به این دو لبه تیغ توجهی نداشتند و اعتنایی نکنند، بزرگ‌ترین خیانت را به پیامبر اکرم (ص) کرده‌اند و این روشنگری مسئولیتی برای همه ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha